Sådan lander du et job i EU - også for ikke-medlemmer

1. jun 2021, 17.00 - 18.30
Afholdelsessted
tilmeldingsfrist
28. maj 2021
Alle medlemmer, Ledere, Unge akademikere (nya)
Åben
0 1

Har du en økonomisk eller finansiel baggrund og overvejer du en international karriere, så kom tættere på målet via dette webinar! Dansk arbejdskraft efterspørges internationalt, og du vil blive overrasket over, hvor mange spændende jobmuligheder, der er i EU i fx Kommissionen i Bruxelles - eller i et af de mange spændende EU- institutioner i Luxembourg eller Frankfurt.

Det får du med hjem

• Konkret viden om karriere- og jobmuligheder i EU Kommissionen og de tre EU institutioner: The Single Resolution Board (SRB), European Investment Fund (EIF) og European Investment Bank (EIB) samt European Central Bank (ECB).
  • Oplysninger om de krav, du skal opfylde for at komme i betragtning til stillinger i de forskellige institutioner.
  • Viden om aktuelle Concours-forløb og stillingsopslag.
  • Viden om, hvordan det er at leve og arbejde udenlands.

Vi ser helt konkret på relevante opgaver og job i EU-Kommissionens generaldirektorater - samt fire EU institutioner: The Single Resolution Board (SRB), European Investment Fund (EIF), European Investment Bank (EIB) og European Central Bank (ECB).

Vicecheføkonom i DG Competition og tidl. medlem af Margrethe Vestagers kabinet, Claes Bengtsson fra EU Kommissionen i Bruxelles vil indledningsvist kaste lys over de mange spændende udfordringer man får mulighed for at arbejde med som økonom i EU-Kommissionen og de krav, man skal opfylde for at komme i betragtning til de forskellige job.

Herefter vil Chef for finansiel stabilitet, Kristian Kjeldsen, fra European Single Resolution Board (SRB) fortælle om sit arbejde i Bruxelles, og give dig et indblik i de jobmuligheder som findes i SRB og andre institutioner i EUs finansielle system – herunder EIB og EIF.

Endelig vil HR-chef Søren Beier fra ECB introducere os til den europæiske centralbank i Frankfurt og de mange jobmuligheder, som i dag eksisterer – også for danskere – i ECB.

Ambassaderåd Søren Sebastian Toft, der er bosiddende i Bruxelles og arbejder på Den Danske EU- Repræsentation, fortæller kort om aktuelle stillinger i EU.

Der vil i forbindelse med hvert oplæg (á ca. 12-15 minutter) være mulighed for, at du kan stille spørgsmål til oplægsholderne.

Platform:

Vi bruger platformen Team Live Event til afviklingen af webinaret.

Finansforbundet sender linket et par dage før til den mailadresse, som du har valgt, at vi skal kontakte dig på.

Tilgå linket 10-15 min. før, så du kan teste din forbindelse. Det er en god idé at lukke ned for andre programmer såsom mail, chat, Facebook under webinaret, så får du den bedste oplevelse.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til webinaret vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Ikke-medlem

Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du godt tilmelde dig webinaret, ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk, med fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter webinaret kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem af Finansforbundet.

Kontakt kursusadministrator

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund