Sådan er TikTok generationens krav til fremtidens banker

11. okt 2022, 16.00 - 17.15
Afholdelsessted
Tilmeldingsfrist
6. oktober 2022
Alle medlemmer
Åben
1 1

De kan ikke lappe en cykel eller skifte en elpære, til gengæld styrer de suverænt deres liv over sociale medier, som deres forældre aldrig har hørt om. Hvis bankerne ikke lærer at forstå dem i en fart, taber de fremtiden.

Udbytte

• Indsigt i hvor og hvordan den nye generation henter sin inspiration, hvad den reagerer på og hvilke krav de nye unge stiller til fremtidens banker.
  • Indsigt i hvordan nye finansaktører på internettet og de sociale medier opbygger et nyt fællesskab uden de etablerede banker.
  • Et overblik over de nye tendenser og teknologier, som hersker i de unges univers, hvor TikTok er blevet det foretrukne sociale medie.
  • En stribe af eksempler og cases fra hele verden, som tegner et billede af, hvordan fremtidens finansielle infrastruktur kommer til at se ud.
  • Gode ideer og forslag til hvordan medarbejdere og banker kan vende udviklingen og blive en del af de unges nye finansielle univers.

Indhold
Foredraget er en inspirerende rejse ind i fremtiden, hvor tilhørerne gennem billeder, film og levende eksempler får et klart indblik i, hvad der sker i det yderste vækstlag, hvor vilkårene for nye banker skabes.

Foredraget beskriver forskellene mellem de etablerede banker og de nye online-banker og finansielle udbydere, som er ude for at kapre den kommende generation. Det er et foredrag som illustrerer alvoren i, at vi skal forandre os, men det inspirerer og understreger også, at det ikke er for sent samt at processen ind i fremtiden gør det langt mere interessant at være i finanssektoren end hidtil.

Program
Det er et webinar på dansk med et oplæg på ca. en time, hvorefter der er mulighed for at stille spørgsmål til Nils Elmark.

Om underviser
Nils Elmark er futurist fra London, hvor han de seneste 10 år har fulgt udviklingen inden for international fintech på nærmeste hold. Han har udarbejdet Finansforbundets seneste trendrapport ”Finansbranchen i nye Fællesskaber” og har fået udgivet en række engelsksprogede bøger om fremtiden på finansområdet senest ”The New Local Economy”.

Anden info
Dit navn, e-mail, billede og video kan være synligt for andre deltagere, når du logger på eventet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Nils Elmark

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund