RESPEKT - Leder, vil du i dialog om det væsentlige i din lederrolle?

7. maj 2024, 9.00 - 10.00
Morgenmøde
Afholdelsessted
Regus
Havnegade 39
Tilmeldingsfrist
30. april 2024
Ledere
Åben
0 7

Hvis du også tror på, at du kan blive en bedre leder af tale om det væsentlige i livet med andre ledere, så tilmeld dig én af de fire pladser i denne filosofiske gruppesamtale, hvor temaet er respekt.

Du er en leder, som tror på, at det at vide, er ikke at vide, og at spørgsmål er mindst lige så vigtige som svar. Du er åben overfor, at tvivl kan være en super kompetence som leder.

Filosofien og filosofiske samtaler bidrager til at kunne lykkes i den umiddelbare modsætning hertil, nemlig i ledelseshverdagen.

Du vil i samtalen

• få tid til at tænke langsomt, hurtigt, dybt og perspektivrigt på dagens værdi eller begreb.
  • finde ud af hvad dit forhold er til begrebet som leder og som menneske.
  • uden direkte handleplan få inspiration til hvordan værdien eller begrebet bør udleves.
  • lære dig selv som menneske at kende og hvad det betyder for dig som leder.

Du skal møde kl. 8.45 på adressen og vil blive hentet i receptionen. Samtalen er kl. 9.00-10.00. **

Mere om indholdet
Som leder har du formentlig stiftet bekendtskab med mange ledelsesteorier og ledelsespraksisser. Måske fungerer din lederhverdag godt, eller måske er den svær. Vil du deltage i denne samtaleform, betyder det ikke noget, om bålet brænder eller solen skinner på din hverdag.

Det væsentlige er, at du er nysgerrig på og åben overfor, at det at lykkes som leder ikke kun handler om at nå sin KPI’er, men at være nysgerrig på egen og medarbejdernes udvikling og dynamik.

Et nyt tilbud til dig som leder - filosofiske gruppesamtaler
I denne gruppesamtale, hvor I maximalt bliver 4 ledere foruden samtalefacilitatoren, bliver vi sammen klogere på RESPEKT. Du skal ikke forberede noget til samtalen.

Nogle af de emner, der vil være samtaler om på andre datoer inden sommerferien, er: Respekt, ansvar, ensomhed, tillid, lederskab og andre begreber som er vigtige i livet.

Som udgangspunkt er der ikke nogen forberedelse til disse samtaler. Dog kan du som deltager nogle gange blive kontaktet af samtalefacilitatoren med et enkelt spørgsmål, du vil blive bedt om at reflektere over inden samtalen.

Kan du ikke på pågældende datoer, men vil du gerne deltage fremad, så skriv både dét og eventuelle emneord eller værdier, du gerne vil sætte under lup. Gør det til Kristine Blom Hoffbeck på kbh@finansforbundet.dk

Om samtalefacilitator
Gruppesamtalen blive rammesat og ledt af enten Briddi Escherich eller Kristine Blom Hoffbeck, der begge er erfarne konsulenter i Finansforbundet og uddannede i den filosofiske samtalekunst, protreptikken, som især Ole Fogh Kirkeby er kendt for via CBS og overalt i Danmark blandt ledere, der søger nye veje for at lykkes i lederhverdagen.

Kristine Blom Hoffbeck

Briddi Escherich

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund