Python Programmering

It-ansatte
Udsolgt
1 0

Lær Python og få viden og grundlæggende færdigheder til at kunne udvikle programmer, moduler/packages samt anvende standardbibliotekerne i Python.

Kurset holdes kl. 9-16 alle tre dage.

Dit udbytte af kurset:

• Du får kendskab til Python programmeringssproget og -miljøet.

Om kurset

Dette kursus i Python vil skabe et indledende overblik over Python som sprog. Det henvender sig til alle, som skal i gang med Python programmering - uanset om det er til data science, machine learning, IOT, scripting eller noget helt femte.

Python er et af det mest, hvis ikke det mest læsbare sprog, hvor det er svært at skrive kode som ikke kan forstås af andre. En anden af pythons store styrker er muligheden for at integrere med moduler skrevet i C eller C++.

Til stort set alle opgaver som man vil støde på i sin dagligdag, er der lavet et Pythonmodul. Dette gør, at man skal skrive få linjer Pythonkode for at få et komplet og funktionelt program.

På kurset benytter vi os af Skillslab til at lave øvelser. Skillslab giver dig et komplet øvelsesmiljø, som allerede er sat op, uden du behøver at installere software på din egen computer. Skillslab fungerer ved hjælp af RDP (Fjernskrivebord). Vi anbefaler derfor, at du sidder hjemme med en privat pc/Mac, da sikkerheden i din organisation højst sandsynlig vil blokere for din adgang til fjernskrivebordet.

Kurset afholdes via Teams. Ved tilmelding, giver du samtykke til, at Dansk IT, underviser og øvrige deltagere må se dit navn i Teams-mødet.

Introduktion til Python som sprog

• Hvilken type sprog er der tale om?
  • Hvordan startes Python scripts?

Variable og typer

• Hvad er variable i Python?
  • Vekselvirkning mellem typer
  • Taltyper, stringtyper, arrays og tuples

Flowcontrol

• Betingede udtryk (if)
  • Løkke udtryk (for og while)
  • Subrutiner
  • Parameter-mekanismer i Python

Udtryk og operationer

• Simple matematiske operationer
  • Basale string-operationer
  • Operationer på arrays og tuples
  • Operationer på dictionaries

Filer og I/O

• Grundlæggende operationer på filer og directories
  • Operationer på directories
  • Manipulation af ejerskab og rettigheder
  • Dbm-filer

OOP

• Introduktion til objekt-orienteret programmering
  • Klasser syntaktisk
  • Objekter
  • Nedarvning og polymorfi
  • Operator overload

Pythons modul mekanisme

• Import sætningen
  • Python packages

Grundlæggende regulære udtryk

Flertrådet programmering

• Tråde og processer i overblik
  • Afvikling af python tråde
  • Samtidighedskontrol og semaforer
  • Timere

Målgruppe og forudsætninger

Kurset er for dig, der gerne vil blive klogere på Python programmering.

For at deltage på dette kursus er det en forudsætning, at du har erfaring med objektorienteret programmering inden for C++/C#/Obj-C/Java/Python.

Undervisere

Kurset undervises af Hjerre Hviid fra SuperUsers.

Hjerre er en meget erfaren systemudvikler, som kender Python-sprog og miljø rigtigt godt. Hjerre kan sit kram både formidlingsmæssigt og teknisk hvilket afspejler sig i de flotte evalueringer, han modtager på de mange Python-kurser, han underviser i.

Dette kursus udbydes i samarbejde med Dansk IT, Danmarks største uafhængige forening for it-professionelle og it-brugere.

Vi gør opmærksom på, at navn, mailoplysninger, titel og virksomhedsnavn på alle tilmeldte til dette kursus vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger på nær dit navn med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt kursusadministrator