Pseudoarbejde - Hvordan vi fik travlt med at lave ingenting?

23. nov 2022, 17.00 - 20.00
Gå-hjem-møde
Afholdelsessted
Scandic Regina
Fonnesbechsgade 20
7400 Herning
Tilmeldingsfrist
16. november 2022
Alle medlemmer
Åben
2 3

Aldrig har vi haft flere effektiviseringer og digitale løsninger, der burde frisætte mere tid til kerneopgaven, og aldrig har vi brugt vores tid på flere overflødige ting end nu.

I hvert fald ifølge antropolog og forfatter Dennis Nørmark, som stiller skarpt på alle de overflødige opgaver, vi fylder arbejdstiden med. Alle de møder, rapporteringer, e-mails, registreringer, PowerPoint præsentationer, målinger, policies og andre selvopfundne arbejdsopgaver, der forhindrer os i at skabe værdi, innovere og først og fremmest skabe en meningsfuld arbejdsdag. Et problem, der plager det private erhvervsliv mindst lige så meget som det offentlige.

Gå-hjem-mødet er en provokerende og øjenåbnende indsigt i de arbejdsopgaver, vi spilder hinandens tid med, og de simple ændringer medarbejdere og ledere kan implementere for at trække tæppet væk under administrative overflødigheder og vrangforestillinger om, hvad der faktisk er vigtigt.

Aftenen byder på oplæg og øvelser, som tager fat i de centrale pointer og hjælper dig til at få øjnene op for pseudoarbejde omkring dig og hvordan du kan komme noget af det til livs.

Vi har alle travlt, men hvad har vi egentlig travlt med?

Dit udbytte som deltager

• Du bliver klogere på hvad pseudoarbejde er, hvor udbredt det er og hvordan det kunne gå så galt.
  • Du kan identificere pseudoarbejdet i dit eget arbejdsliv

Kl. 16.30-17.00 Check ind med kaffe, te og kage
Kl. 17.00-18.15 Oplæg begynder
Kl. 18.15-18.45 Pause med let spisning
Kl. 18.45-20.00 Oplæg fortsætter

Om underviser
Dennis Nørmark er en kendt antropolog, forfatter, facilitator og foredragsholder. Han er kendt som en dygtig videnskabsformidler, som er hyppigt medvirkende i både radio og tv. Han er en åbenmundet men præcis analytiker af samfundsmæssige, politiske og kulturelle spørgsmål. Dennis holder foredrag og workshops i både det private -og offentlige erhvervsliv.

Dennis er en kendt og populær foredragsholder, der er forfatter til den meget roste bestseller ”Pseudoarbejde - hvornår fik vi travlt med at lave ingenting?”. Bogen har for alvor sat indholdet i vores arbejde til debat.

Anden info
Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement kan blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Dennis Nørmark

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund