Power BI & Business Intelligence - 2.0

Alle medlemmer, Ikke-medlemmer, Studerende
Åben
0 4

Kurset bygger videre på de kompetencer, du fik på Power BI & Business Intelligence - 1.0.

Dette læringstilbud er fortrinsvis til studerende.

Udbytte

• Introduktion til Business Intelligence
  • Lær hvordan du kan udforske data og lave visuelle rapporter
  • Få indblik i hvordan du kan omsætte komplicerede data til overskuelige resultater

Mere om indholdet
På kurset lærer du at trække viden og indsigt ud af store og komplekse datasæt. Vi anvender Excel samt Microsoft Power BI og tager på del 2 desuden et kig på programmer og tjenester, som kan supplere og/eller erstatte Microsoft-programmerne.
På kurset fortsætter vi fra del 1 med at trække viden og indsigt ud af store og komplekse datasæt. Vi anvender Microsoft Power BI og tager desuden et kig på programmer og tjenester, som kan supplere og/eller erstatte Microsoft-programmerne.

• Kort opsummering fra kursets første del
  • Opbygning af et dynamisk dashboard i Power BI
  • Udarbejdelse af mobilvisning af dashboard’et som supplement til computer-visningen
  • Deling af det udarbejdede dashboard via Teams og webtjenester
  • Et kig på Tableau, Python-libraries til BI og andre tjenester, som kan supplere og/eller erstatte Microsoft-programmerne

Om underviser
Kåre B. Jensen er mangeårig underviser og konsulent indenfor bl.a. Excel og business intelligence. Han formidler komplekse emner i et letforståeligt sprog og inddrager løbende spørgsmål og kommentarer fra deltagerne for at gøre stoffet nærværende og anvendeligt.

Dine forudsætninger
Du skal have et solidt kendskab til Excel.

Anden info
Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du tilmelde dig dette arrangement, ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk med dit fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter arrangementet kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem af Finansforbundet.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og evt. konferencested alene til brug for deres afvikling af arrangementet. Dit navn, email, billede og video kan være synligt for andre deltagere, når du logger på eventet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Kåre B. Jensen

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund