Når mennesket står i vejen for forandring

6. sep 2022, 17.00 - 19.00
Gå-hjem-møde
Afholdelsessted
Scandic Aarhus City
Østergade 10
Tilmeldingsfrist
6. juni 2022
Ikke-medlemmer, Ledere
Åben
0 6

Et levende foredrag af Henrik Dresbøll med fokus på de benspænd, som personalet kan give for forandring, når de ”kun” opleves som rationelle mennesker.

Udbytte

• Du bliver klædt på til at ikke at se menneskelige fejl som fejl, men som et vilkår
  • Du bliver bedre, dygtigere og mere succesfulde til at opnå effekt, når forandringens vinde blæser

Mere om indholdet
Foredraget, der giver dig indsigt i, hvordan fejl 40 og andre menneskelige faktorer ofte spænder ben for store såvel som for små forandringer. Op imod 85% af alle forandringsprocesser lykkedes ikke. Det kan skyldes mange ting. Men et oftest overset problem er, at dem der udvikler forandringsprocessen, tager afsæt i en ide om det rationelle menneske. Vi mennesker er imidlertid langtfra rationelle, vi siger noget og gør noget andet, og vi bliver liggende på sofaen, selvom vi godt ved, at vi burde rejse os og løbe en tur. Med dette foredrag tager Henrik Dresbøll dig med på en sjov, anderledes og oplysende måde gennem en lang række af de menneskelige faktorer og menneskelige fejl, der står i vejen for forandringen, om det så drejer sig om en ny strategi, et nyt produkt eller fusionsproces.

Kl. 16.30 Kaffe, te og kage
Kl. 17.00 Arrangementet begynder
kl. 17.45 Pause med sandwich
kl. 18.15 Arrangementet forsætter
kl. 19.00 Tak for i aften

Om underviser
Henrik Dresbøll er uddannet cand. mag i kognitiv semiotik og har arbejdet med kommunikation, læring og adfærdsændring gennem mere end 15 år. Hans fokus ligger på, hvordan vi med afsæt i den menneskelige faktor kan forme og fremme den ønskede adfærd. Henrik Dresbøll ejer et rådgivningsfirma, der arbejder med at udvikle og implementere nye tilgange til data-dreven læring og adfærdskampagner i det private såvel som det offentlige.

Tilmelding ikke-medlem
Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du godt tilmelde dig dette arrangement, ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk, med fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter arrangementet kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem af Finansforbundet.

Anden info
Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Henrik Dresbøll

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund