MIFARE Classic - udfordringen med ”security by obscurity”

31. aug 2021, 9.00 - 9.30
Afholdelsessted
tilmeldingsfrist
31. august 2021
It-ansatte
Åben
3 1

På webinaret bliver du klogere på teknologien bag mange Smart Card løsninger (f.eks. Rejsekortet, adgangskort og lign.). Du får også indblik i sikkerheden i disse teknologier - eller manglen på samme

Det får du

• Indsigt i Rejsekortets sikkerhed
  • Kendskab til MIFARE classic, som bruges til adgangskort i mange bygninger
  • Demonstration af, hvor nemt det er at klone sådanne kort

Mere om indholdet
Dette webinar tager udgangspunkt i et forskningsprojekt, der går i dybden med Rejsekortets sikkerhed. Vi vil belyse eksempler på nogle af de mere uhensigtsmæssige måder at bruge MIFARE classic til adgangskontrol i bygninger. Vi slutter webinaret med en lille demo i, hvor nemt man kan lave en klon af adgangskort mm.

Program
Webinaret begynder med en kort introduktion, og derefter vil oplægsholder præsenterer og gennemgå konkrete cases. Der kan stilles spørgsmål undervejs via chat

Om underviser
Mikkel Høst Christiansen studerer kandidat i Cybersikkerhed på Aalborg Universitet i København og er en del af Dansk ITs fagråd for informationssikkerhed. Mikkel er ansat som student developer og ambassadør på AAU for Haaukins platformen. Johannes Kruse Hellmers studerer kandidat på Cybersikkerhed på Aalborg Universitet i København og er til dagligt ansat hos Siteimprove

Praktisk information
Sted: Online (Zoom platform)
Dato: 31. august 2021
Varighed: 30 minutter
Format: Webinar
Tidspunkt: 09.00

Tilmelding dig via Danske IT: her

Bemærk at du skal logge ind med Dansk It brugerlogin for at tilmelde dig webinaret. Oplever du problemer med dette så kontakt gerne Dansk It på MeetInspire@dit.dk

Dette arrangement udbydes i samarbejde med DANSK IT, Danmarks største uafhængige forening for it-professionelle og it-brugere.

Kontakt kursusadministrator

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund