Metaverset – Hvad kommer det til at betyde for den finansielle sektor?

5. okt 2022, 8.00 - 9.30
Morgenmøde
Afholdelsessted
Finansforbundet
Applebys Plads 5
Tilmeldingsfrist
20. september 2022
Alle medlemmer
Åben
0 5

Er du også i tvivl om, hvad det nu lige præcis er Metaverset betyder? Og bør I så småt begynde at forberede jer på det? Kom med ind i fremtidsperspektiverne til dette morgenmøde.

Udbytte

• Lær at forstå hvad Metaverset betyder
  • Hvad er fremtidsperspektiverne for finanssektoren?
  • Hvordan kan I blive Metavers-parate?

Indhold
Metaverset er en relativ ny betegnelse for sammensmeltningen af den virtuelle og fysiske verden, hvor den virtuelle økonomi, nye virtuelle arbejdsformer og nye digitale assets spiller en central rolle. Men hvordan kommer det til at påvirke den finansielle sektor? Hvilke muligheder udgør metaverset for finansielle virksomheder, hvad kan finanssektoren gøre for at opnå værdi af Metaverset og komme med på bølgen i tide? Sidst men ikke mindst hvilke kompetencer Metaverset kalder på hos finansielle medarbejdere, udover en generel digital ekspertise?

Bliv klogere på, hvad Metaverset betyder, og hvordan I kan arbejde hen imod at blive Metavers-parate sammen med Sofie Hvitved fra Instituttet for Fremtidsforskning.

Kl. 7.30 - 8.00 Morgenmad
Kl. 8.00 Selve arrangementet går i gang
Kl. 9.30 Tak for i dag

Om underviser
Sofie Hvitved er Senior Rådgiver og fremtidsforsker hos Instituttet for Fremtidsforskning, hvor hun har fokus på fremtiden for medier, teknologi og fremtidens outreach. Hun har stor erfaring med keynote-foredrag og præsentationer om en lang række emner inden for medier og teknologi, og er en af Danmarks førende eksperter indenfor udviklingen af metaverset. Hun er desuden medlem af Medienævnet og har en fortid i DR Strategi & Projekt.

Anden info
Dit navn, stilling, email og virksomhed kan blive videregivet til underviser og konferencested, alene til brug for deres afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Sofie Hvitved

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund