Lederens egen trivsel og motivation smitter teamet

10. maj 2022, 17.00 - 19.30
Gå-hjem-møde
Afholdelsessted
Comwell Middelfart
Karensmindevej 3
5500 Middelfart
tilmeldingsfrist
9. april 2022
Ledere
Åben
1 0

Mennesker er sociale væsner og påvirker hinanden gennem vores følelser, fordi vi ubevidst tilpasser os stemningen i flokken. Det betyder, at vi udefra kan påvirkes af både den gode og dårlige stemning.

Du får

• Indblik i den nyeste sociologiske forskning i, hvor meget vi mennesker smitter andre med vores humør og adfærd
  • Redskaber til, hvordan du som leder kan passe på dig selv og sikre at smitte positivt af på teamet
  • Viden om hjernen, og hvordan man kan tage kontrollen over en stemning
  • Redskaber til, hvordan du som leder undgår følelsesmæssig hijacking i hverdagen

Mere om indholdet
Lederen er flokføreren, og medarbejderne vil ubevidst næsten altid kopiere lederens adfærd og følelser. Hvis ikke lederen tager styringen på stemningen, så ender det med, at der kommer en eller flere usynlige flokførere i flokken, og så mister lederen for alvor styringen af stemningen i afdelingen.

I dette foredrag stiller mentalsundhedsekspert og sociolog Rikke Østergaard skarpt på, hvor vigtig lederens egen trivsel er for resten af teamet. Foredraget er baseret på sociologisk forskning i, hvordan følelser smitter, når vi mennesker er sammen, og hvordan lederens humør altid smitter mest i et team. Foredraget giver dig redskaber til, hvordan du som leder kan ændre din egen hverdag, så du smitter dit team positivt med motivation og trivsel.

Kl. 16:30: Kaffe, te og kage
Kl. 17:00: Første del af arrangementet
Kl. 18:00: Sandwich med sodavand/vand
Kl. 18:30: Anden del af arrangementet
Kl. 19:30: Tak for i aften

Om underviser
Rikke Østergaard er sociolog, bestseller forfatter og foredragsholder. Hun er uddannet fra både Københavns Universitet, University of Sydney og Harvard University og fungerer som ekstern lektor på University of Sydneys lederakademi.

Anden info
Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement kan blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund