Ledelse af hybridarbejde

Ledere
Åben
2 8

Hybridarbejde - altså den situation, at medarbejderne arbejder skiftevis på arbejdspladsen og hjemme - indfører en fysisk distance i arbejdslivet, som man ikke tidligere har haft som vilkår. Rigtig mange ledere har derfor behov viden om og værktøjer til hybridledelse.

Lederne får:

Kendskab til vilkårene omkring ledelse af hybridarbejde

Refleksion omkring egne udfordringer i dagligdagen

Kendskab til vigtige værktøjer til hybridledelse

Et grundlag for dialog med egne medarbejdere og i ledergruppen.

Mere om indholdet

At gøre fast brug af hybridarbejde er noget andet end at håndtere en akut krise ved at arbejde hjemmefra. Det stiller nye krav til lederne - der er vaner, rutiner og arbejdsgange, der skal ændres, og der skal ske tilpasninger af aftalerne undervejs, når tingene ikke fungerer hensigtsmæssigt. Det er vigtigt at skabe rum til at reflektere over nuværende vaner, drøfte alternativer, der kan fungere ved hybridarbejde, og være åben og nysgerrig i denne proces, så den ikke giver anledning til konflikter.

Program

Indledende ser vi på effekten af distance, hvor vi fokuserer på lederens rolle samt relationerne til medarbejderne. Derefter zoomer vi ud til distancens indvirkning på organisationen, og hvordan man kan finde frem til en god balance mellem medarbejderne og organisationen behov, og endelig ser vi nærmere på vigtige værktøjer til hybridledelse.

Platform

Vi bruger platformen WebEx til afviklingen af webinaret.

Finansforbundet sender linket et par dage før til din private mailadresse.

Tilgå linket 15 min før, så du kan teste din forbindelse. Det er en god idé at lukke ned for andre programmer såsom mail, chat, Facebook under webinaret, så får du den bedste oplevelse.

Undervejs i webinaret har du mulighed for at stille spørgsmål via en chatfunktion.

Om underviser

Anne Birgitte Lindholm har 12 års erfaring som mellem- og topleder i både offentligt og privat regi og er indehaver af PraxisConsult Hendes seneste bog,”Lederskab på distancen – når du ikke ser dine medarbejdere dagligt” (Historia 2021), kan købes til særpris i forlængelse af webinaret.

Anden info

Under webinaret vil dit navn, email og evt. billede og video være synlig for de øvrige deltagere i arrangementet. Dit navn, email, stilling og virksomhed kan desuden blive videregivet til underviseren, alene til brug for undervisers afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger samt synliggørelse af disse for de øvrige deltagere. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund