Kom i mental topform og undgå følelsesmæssig stress på jobbet- også for ikke-medlemmer

29. jun 2021, 17.00 - 18.15
Afholdelsessted
tilmeldingsfrist
28. juni 2021
Studerende, Alle medlemmer
Åben
2 9

Rikke Østergaard giver dig på dette webinar viden og konkrete redskaber til at undgå, at du bliver følelsesforurenet af negative stemninger, og til hvordan du kan skabe en positiv stemning, der kan smitte af på dine kolleger.

Vi kender det alle, vi kan være i godt humør, motiveret og fokuseret, og så pludselig er der noget eller nogen, der bare dræber energien i rummet, og du er blevet ”følelsesforurenet”. Stress kommer ofte i kølvandet af, at en kollega eller chef forurener stemningen uden selv at være klar over det.

Hvis du er sammen med en, der er stresset, smitter det, men det smitter også, hvis du er sammen med en, som er i godt humør og motiveret. Så simpelt er det, og kun når vi tør tale om dette, kan vi ændre stemningen fra stress og brok til motivation og arbejdsglæde.

Rikke Østergaard introducerer dig til den nyeste forskning om social- og følelsesmæssig intelligens, og hvordan vi mennesker smitter hinanden i hverdagen. Hun introducerer dig også til redskaber, der beskytter dig mod at blive følelsesmæssig forurenet, og til redskaber, der kan ændre stemningen i din afdeling fra negativ til positiv.

Udbytte

På webinaret får du:

• Redskaber, der beskytter dig mod at blive smittet af andres stress og dårlige humør
  • Redskaber, der kan ændre stemningen fra negativ til positiv både på arbejdet og privat
  • Sociologisk viden om, hvordan følelser- og adfærd smitter
  • Forståelse af hvad der sker i din hjerne, når du bliver følelsesmæssigt forurenet

Platform

Webinaret foregår på WebEx og der vil primært være ’dialog’ via Q&A

Finansforbundet sender linket et par dage før til den mailadresse, som du har valgt, at vi skal kontakte dig på.

Tilgå linket 10-15 min. før, så du kan teste din forbindelse. Det er en god idé at lukke ned for andre programmer såsom mail, chat, Facebook under webinaret, så får du den bedste oplevelse.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til webinaret vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Underviser

Rikke Østergaard er erhvervssociolog, foredragsholder og bestsellerforfatter. Hendes nyeste bog ”Vi havde en fest på arbejdet, men så kom Preben… - En guide til, hvordan du stopper følelsesmæssig forurening på jobbet”, handler om, hvordan vi mennesker smitter hinanden med vores følelser.

Ikke-medlem

Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du godt tilmelde dig webinaret, ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk, med fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter webinaret kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem af Finansforbundet.

Kontakt kursusadministrator

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund