Menu luk

ITIL®4 Foundation

Tidspunkt
27. nov 2023 - 28. nov 2023
Format
Kursusforløb
Afholdelsessted
Teknologisk Institut
Kongsvang Allé 29
8000 Aarhus C
Tilmeldingsfrist
26. oktober 2023
Pris
850,00 kr.
Målgruppe
It-ansatte
Venteliste
2 7

Lær om ITIL® 4, og få en forståelse for ITIL® 4’s service management framework og koncepter. På kurset introduceres du til styringen af moderne IT-understøttede services, og der er særlig vægt på struktur, grundlæggende koncepter og terminologi. Kurset varer 2 dage, og du får eksamensvoucher, så du kan tage den tilhørende certificering online, når du vil.

Få redskaberne til at optimere værdien af jeres IT-services
Få den grundlæggende forståelse for IT-sproget ITIL® 4. ITIL kan hjælpe dig og din organisation med at optimere værdien af jeres IT- og digitale services. Gennem ITIL får I tydelige retningslinjer til, hvordan man som serviceleverandør bedst muligt understøtter sine kunder og brugeres digitale behov.

ITIL er både et fælles sprog for IT-professionelle - og et internationalt anerkendt rammeværk for at levere gode digitalt understøttede services. ITIL er samtidig en omfattende og veldokumenteret praktisk guide med beskrivelser af stort set alle typer af opgaver, som en serviceleverandør står overfor.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til alle, der arbejder med ledelse og styring af IT-services.

Kurset er bl.a. relevant for: alle IT-professionelle, der indgår i IT-organisationens serviceprocesser, IT-ledere, procesejere og -managere, projektledere, enterprisearkitekter, service- og kundeansvarlige, samt service management konsulenter.

Der er ingen formelle adgangskrav til kurset, men det er en god idé at have en generel forståelse for hverdagen i en IT-organisation.

Udbytte

  • Bliv introduceret til ITIL® 4’s grundlæggende koncepter, struktur og terminologi
  • Lær at bruge det anerkendte rammeværk til at forbedre jeres IT-services
  • Få redskaberne til at understøtte dine kunder og brugeres digitale behov

Det får du på arrangementet

  • Certificering/eksamen
  • Certificeret underviser
  • Certificeret træningsorganisation

Indhold
ITIL 4 giver et praktisk og fleksibelt grundlag for organisationens digitale transformation. ITIL 4 bidrager med en operationel og end-to-end digital model til levering og drift af produkter og IT services. ITIL 4 gør det muligt for IT-afdelingen at spille en større og mere afgørende rolle i forbindelse med forretningsstrategien. Derudover giver ITIL 4 også et overordnet end-to-end perspektiv, der integrerer både DevOps, Lean IT og agil udvikling.

Kurset gennemgår de grundlæggende elementer i ITIL med udgangspunkt i livscyklussen for en service. Og da ITIL er en meget omfangsrig Best Practice, vil kurset vil først og fremmest give dig et overblik over det omfattende stofområde.

Du kommer igennem følgende emner

  • Service Management som fagområde
  • ITIL-baggrund, tankegang, nøglebegreber, terminologi
  • De fire dimensioner af Service Management
  • ITIL Guiding Principles
  • ITIL Service Value System og Service Value Chain
  • Activities i Service Value Chain
  • Udvalgte Practises, hvoraf syv gennemgås mere detaljeret

Kursusmateriale
Kursusmaterialet er på dansk og eksamen er på engelsk.

Når du bestiller dit kursus, følger den officielle ITIL 4 e- bog med. Du får adgang til e-bogen sammen med din eksamenskode, som vi sender til dig i god tid inden kurset. Bogen kan ikke fravælges – heller ikke selv om du har købt den i forvejen.

Certificering
Du modtager en eksamensvoucher, som du benytter til at tage din certificering online. Du kan tage den dagen efter eller, når du synes, du er klar.

Eksamen er det, der kaldes PeopleCert online Proctoring og betyder, at den kan tages, når og hvor det måtte passe dig fra din egen pc.

https://www.teknologisk.dk/kurser/onlineeksamen-olp-og-8211-online-proctored-exam/43967"

Praktisk om certificeringen

Antal spørgsmål: 40
Tid: 75 minutter
Format: Multiple-choice

Du skal besvare mindst 26 spørgsmål rigtigt (65%) for at bestå certificeringen.
Ved beståelse får du udstedt et certifikat i ITIL Foundation Certificate in IT Service Management.

Teknologisk Institut tilbyder denne certificering som akkrediteret træningsorganisation (ATO) under eksamensinstituttet PeopleCert, som på vegne af AXELOS er ansvarlig for godkendelse af undervisere, auditering af administrative processer samt levering af akkrediteret materiale og eksamener.

Betaling
Fakturaen vil blive tilsendt, ca. 30 dage afholdelse. Ønsker du denne udstedt til din arbejdsgiver, bedes du informere os om dette ved enten tilmelding eller ved at sende en mail til nedenstående mailadresse.

Har du forsøgt at betale ved tilmelding, og mislykkedes dette, så er du fortsat tilmeldt og vil i stedet få tilsendt en faktura, som beskrevet ovenfor.

Afbud
Du kan gratis melde afbud optil 30 dage før arrangementsstart. Herefter refunderes deltagergebyret ikke, og en eventuel faktura vil være til forfald.

Anden info
Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement kan blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund