ITIL® 4 Foundation

It-ansatte
Udsolgt
3 0

Få seneste viden om verdens mest udbredte service management rammeværk nu i den allernyeste version. På dette to-dages-grundkursus får du en grundig indføring i ITIL med særligt vægt på struktur, grundlæggende koncepter og terminologi. Begge dage er fra kl. 9-17. Kurset er uden overnatning.

Dit udbytte

• Du får alle de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT service management.
  • Du bliver certificeret i ITIL® 4 Foundation.

ITIL hjælper organisationer og personer til at optimere værdien af it- og digitale services. ITIL giver tydelige retningslinjer til serviceleverandører, der ønsker at understøtte sine kunder og brugeres digitale behov. ITIL er både et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk for at levere gode digitalt understøttede services. ITIL er samtidig en omfattende og veldokumenteret praktisk guide med beskrivelser af stort set alle typer af opgaver, som en serviceleverandør står overfor.

ITIL 4 giver et praktisk og fleksibelt grundlag for digital transformation af enhver organisation. ITIL 4 bidrager desuden med en operationel og end-to-end digital model til levering og drift af produkter og IT services. Derudover gør ITIL 4 det muligt for IT-afdelingen at spille en større og mere afgørende rolle i forbindelse med forretningsstrategien. ITIL 4 giver også et overordnet end-to-end perspektiv, der integrerer både DevOps, Lean IT og agil udvikling.

På kurset ITIL® 4 Foundation får du alle de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT service management - det vil sige forståelse for både ITIL® 4’s IT service management framework, sprog og koncepter.

Kurset afsluttes med den nye ITIL® 4 Foundation certificering.

Efter certificeringen får du adgang til My ITIL®. Her har du adgang til praktiske eksempler, guides og firmacases, som du kan bruge i et helt år efter dit kursus.

Hvis Corona forhindrer fysisk afholdelse, vil dette kursus blive afholdt via Teams. Ved tilmelding, giver du samtykke til, at Dansk IT, underviser og øvrige deltagere må se dit navn i Teams-mødet.

ITIL 4 koncepter og principper

• Service management nøglekoncepter
  • Hvordan man som organisation skaber værdi ved at styre resultater, omkostninger og risici
  • Betydningen af servicerelationer
  • ITIL nøglekoncepter
  • De fire dimensioner i ITSM
  • SVS – Service value system
  • Service value chain
  • Guiding principles – filosofi og anvendelse

Practices (videreudvikling af processer)

• Introduktion til ITIL praksisser
  • Definition af nøgletermer i 7 ITIL praksisser
  • Formål med 15 af de 34 ITIL praksisser
  • Yderligere detaljer vedrørende:
    • Service desk
    • Incident management
    • Problem management
    • Service level management
    • Service request management
    • Change enablement
    • Continual Improvement

Målgruppe og forudsætninger

Kurset henvender sig til alle, der arbejder med ledelse og styring af it-services. Kurset er blandt andet relevant for: Alle it-professionelle, der indgår i it-organisationens serviceprocesser – så som it-ledere, procesejere og -managere, enterprise arkitekter, service- og kundeansvarlige, service management konsulenter og projektledere.

Der er ingen formelle adgangskrav til kurset, men det er en god idé at have en generel forståelse for hverdagen i en IT-organisation.

Erfaring viser, at kursusdeltagerne opnår markant bedre eksamensresultater, hvis de bruger tid på forberedelse inden kurset, koncentrerer sig fuldt ud under kurset samt, at de afsætter tid til hjemmearbejde mellem kursusdagene.

Materiale

Vi bruger e-materiale, der er udviklet til formålet – og opnår derved en række fordele:

• Materiale, der kan anvendes på en PC, tablet og mobiltelefon – også offline
  • Godt for miljøet, da der ikke skal printes 100-vis af sider, der kun har en kort “gemmeværdi”

Du får ydermere adgang til forberedelsesmateriale udarbejdet af Peopleteam samt adgang til Peopleteams online app, der indeholder prøveeksamensspørgsmål til eksamenstræning.

Da vi bruger e-materialer, skal du selv medbringe din egen PC til både kursus og eksamen.

Eksamen

Eksamen foregår på kursets sidste dag ca. kl. 15. Eksamen foregår online, så du skal medbringe PC med mulighed for at gå på internettet.

Eksamen varer 75 minutter og er uden hjælpemidler. Den består af 40 simple multiple choice spørgsmål.

For at bestå eksamen skal du have 65% rigtige svar (26 korrekte ud af 40 spørgsmål). Ved beståelse modtager du et certifikat.

Underviser

Kurset undervises af Johnny Jensen.

Johnny er stifter af og partner i Peopleteam.

Peopleteam er akkrediteret af PeopleCert til at udbyde kurset ITIL® 4 Foundation.

Johnny har mere end 20 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny besidder de højeste certificeringer inden for ITIL 4, V3 og V2, og er dertil akkrediteret instruktør indenfor både ITIL, systematisk problemløsning, god kommunikation og excellente serviceoplevelser. Johnny er en særdeles erfaren og efterspurgt underviser, ligesom han har stort erfaring med Service desk og praktisk incident/problem/knowledge management samt personaleledelse. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

Dette kursus udbydes i samarbejde med Dansk IT, Danmarks største uafhængige forening for it-professionelle og it-brugere.

Anden info

Dit navn, stilling, email og virksomhed kan blive videregivet til underviser og konferencested, alene til brug for deres afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Johnny Jensen

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund