IT & bæredygtighed – hvad er fremtidens svar på den elektroniske klimakrise?

14. sep 2022, 14.00 - 15.00
Afholdelsessted
Tilmeldingsfrist
11. september 2022
It-ansatte
Åben
1 4

Kom med til en inspirerende session om de aktuelle klimaudfordringer på teknologiområdet, og bliv klogere på de grønne alternativer, der gavner både miljø og virksomhed.

Udbytte

• Få inspiration til hvordan anskaffelsen, administrationen og udskiftningen af virksomhedens IT kan gøres mere bæredygtig
  • Forståelse for problemets omfang og hvordan det har udviklet sig over tiden
  • Konkrete anbefalinger til, hvordan du kan gøre din virksomheds brug af IT mere bæredygtig allerede fra i morgen

Indhold
I takt med den stigende globale industrialisering, er tilgængeligheden af elektronik steget med rekordfart. Samtidig har det aldrig været gået stærkere med den teknologiske udvikling og devices forældes derfor hurtigere så nye skal anskaffes. Alt sammen faktorer, som fodrer affaldsstrømmen af brugt teknologi, og som gør e-affald til en af verdens mest skadelige for miljøet.

I takt med at den grønne omstilling udrulles, stiger også kravene til virksomheder, som aldrig har været højere end nu. På alle parametre vægtes virksomheder efter deres indsats for bæredygtigheden, og her er teknologi ingen undtagelse.

Webinaret begynder med en præsentation og går herefter over i en Q&A.

Sted: Online (Zoom platform)
Dato: 14. september
Varighed: 1 time
Format: Webinar
Tidspunkt: 14.00

Underviser
3stepIT hjælper virksomheder med at forbruge teknologi mere bæredygtigt, så mængden af e-affald kan reduceres. Vi afventer fortsat oplægsholder.

Registration

For at deltage i webinaret skal du være medlem af Dansk IT. Alle medlemmer af Finansforbundet kan blive gratis medlem af Dansk IT (normalpris 1.585 kr.). Klik her for at læse, hvordan du aktiverer dit dobbeltmedlemskab hos Dansk IT.

Anden Info
Dit navn, e-mail, billede og video kan være synligt for andre deltagere, når du logger på eventet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund