Introduktion til programmering

Alle medlemmer
Åben
0 2

Kurset er for dig, der gerne vil lære at programmere, og som ikke tidligere har programmeret i et C-lignende sprog.

Dit udbytte

• Du får grundlæggende indsigt i begreber og teknikker
  • Du lærer at forstå, skrive og ændre programmer

Om kurset

På kurset gennemgår vi, hvad der helt grundlæggende indgår i et program, hvordan et program bliver kørt i en computer, hvordan man kommer fra en problembeskrivelse til program, og hvordan man lærer en syntaks (sproglig form) til et (nyt) programmeringssprog i C-familien (C/C++/C#, Java, JavaScript, Perl).

Indhold

• Sprog og form
  • Programmet kører
  • Tal, tekst og andre stumper
  • Udtryk og beregning
  • Sætninger og blokke
  • Betingelser og løkker
  • Funktioner, moduler og biblioteker
  • Fortolkere og compilere
  • Forskellige sprog løser forskellige opgaver
  • Fra ide til program
  • Hvorfor virker nogle programmer ikke?

Test

Efter kurset har du mulighed for at tage den tilhørende test - Programmering Basics - og på den måde få dokumenteret din viden. Det er valgfrit at tage testen.

Testen er inkluderet i kursusprisen, og du booker selv din eksamenstid på et testcenter i Aarhus eller Hillerød. Testen skal bookes senest tre dage efter kurset er afholdt.

Kontakt Louise Wagner, lw@dit.dk, for tilmelding til- eller spørgsmål til testen.

Målgruppe

Kurset er beregnet for personer, der ikke tidligere har programmeret eller arbejdet med C-lignende programmeringssprog, eller som kommer fra en anden type sprog (fx. COBOL).

Underviser

Civilingeniør Claus Høite fra SuperUsers.

Claus er udvikler og systemarkitekt inden for Microsoft-verdenen, med en baggrund fra DTU. Han er meget erfaren i C#-miljøet, og han er en dygtig og meget afholdt underviser.

Udover introduktionskurserne underviser Claus også i dybdegående kurser inden for MVC og Xamarin samt UML og Design Patterns.

Anden info

- Du kan gratis melde afbud indtil 14 dage, før arrangementet afholdes. Melder du afbud senere, refunderer vi ikke dit deltagergebyr.

- Kurset udbydes i samarbejde med Dansk IT. Vi gør opmærksom på, at dit navn, dine mailoplysninger, din titel og virksomhedsnavn vil blive videregivet til Dansk IT til brug for deres afvikling af kurset. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

- Kurset afholdes virtuelt via Teams. Ved tilmelding, giver du samtykke til, at Dansk IT, underviser og øvrige deltagere må se dit navn og din e-mail i Teams-mødet og evt. andre platforme, der bliver brugt på kurset.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund