Hvordan skaber man en mangfoldig og innovativ it-afdeling?

2. nov 2021, 14.00 - 15.30
Afholdelsessted
tilmeldingsfrist
1. november 2021
It-ansatte, Alle medlemmer
Åben
0 2

Kom med på dette webinar, og vær med til at debattere diversitet i it-afdelingen! Hvad kan vi bruge diversitet til, hvilken forskel gør det, og hvilke udfordringer kan man tage ved lære af? Mød kvindelige it-talenter, som gerne vil arbejde med tech, og deltag i debatten om, hvordan vi omsætter uforløst potentiale i it-branchen.

• Viden om IoT teknologi
  • Indblik i privacy-risikoerne ved IoT
  • Værktøj til at identificere risikoerne

Kvinder med minoritetsbaggrund skal sende markant flere ansøgninger end etniske danskere, før de lander et job. De mødes også ofte med misforståede forventninger til deres kompetencer og ambitioner. Det er videnskabeligt bevist, at kvinder med tørklæde skal sende 60 procent flere ansøgninger som etniske danskere (Dahl 2018). Men hos ReDI School of Digital Integration søger højtuddannede kvinder kurser, bl.a. for at kunne dokumentere deres kompetencer indenfor tech. Nu har du mulighed for at møde dem og deltage i debatten om, hvordan vi som samfund bliver bedre til at udvide rekrutteringshorisonten for virksomheder i Danmark.

Hos ReDI School of Digital Integration uddannes kvinder med minoritetsbaggrund til at kunne bruge og skabe teknologi inden for design, udvikling, sikkerhed og dataanalyse.

Webinaret består af ca. en times debat efterfulgt af online networking, hvor du får mulighed for at snakke videre med de medvirkende. Du møder tre virksomheder, der samarbejder med ReDI School of Digital Integration om at skabe praktik- og jobmuligheder til kvinder med anden etnisk baggrund end dansk.

Medlem af Finansforbundet men ikke af Dansk IT

Meld dig gratis ind i Dansk IT via Finansforbundet (normal pris 1.585 kr.)

Læs her hvordan du aktiverer dit dobbeltmedlemskab hos Dansk IT: Klik her

Når du har aktiveret dit dobbeltmedlemskab, skal du sende en mail til MeetInspire@dit.dk og husk at skrive dit medlemsnummer, arrangementets navn og dato. Så sørger vi for, at du bliver tilmeldt webinaret.

Praktisk information
Sted: Online (Zoom platform)
Dato: 2. november 2021
Varighed: 1 1/2 time
Format: Webinar
Tidspunkt: 14.00 - 15.30

Tilmelding dig via Danske IT: her

Bemærk at du skal logge ind med Dansk It brugerlogin for at tilmelde dig webinaret. Oplever du problemer med dette så kontakt gerne Dansk It på MeetInspire@dit.dk

Dette arrangement udbydes i samarbejde med DANSK IT, Danmarks største uafhængige forening for it-professionelle og it-brugere.

Anden info

Under webinaret vil dit navn, email og evt. billede og video være synlig for de øvrige deltagere i arrangementet. Dit navn, email, stilling og virksomhed kan desuden blive videregivet til underviseren, alene til brug for undervisers afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger samt synliggørelse af disse for de øvrige deltagere. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund