Hør om økonomiens betydning for rådgivning i politik

10. nov 2022, 8.00 - 9.15
Morgenmøde
Afholdelsessted
Huone Copenhagen
Amager Strandvej 390
2770 Kastrup
Tilmeldingsfrist
4. november 2022
Alle medlemmer
Åben

Hør om økonomiens betydning for rådgivning i politik.

Overvismand Carl Johan Dalgaard giver i dette foredrag sit bud på, hvilken betydning økonomisk historie har for økonomisk politikrådgivning.

Mere om indholdet
Det økonomiske råd er er et stærkt med- og modspil til regeringen, Folketinget og Nationalbanken i tilrettelæggelse af den økonomiske politik i Danmark.
Undervejs i dagens morgenmøde adresserer Carl Johan spørgsmål såsom: "Er økonomi en videnskab?" og "Hvad er velfærd i økonomiske modeller?"
Kom og deltag i dette spændende arrangement, der bliver kyndigt faciliteret af Ole Krohn, journalist og finanskommentator på TV 2 Business.

7.30-8.00 Tjek ind over en bid morgenmad og networking med andre fra sektoren
8.00-9.15 Oplæg ved Carl Johan Dalgaard og spørgsmål faciliteret af Ole Krohn
9.15 Farvel og god arbejdslyst!

Om underviser
Carl Johan Dalgaard er kendt som overvismand og dermed formand for Det Økonomiske Råd i Danmark. Han er en af de mest respekterede analytikere af dansk og international økonomi og i de troværdighedsmålinger, der laves, kommer vismændene ud i toppen sammen med Danmarks Nationalbank. Vismændene sætter gang på gang dagsordenen for den økonomiske debat herhjemme, der går i dybden med emner. ?Vismændene offentliggør en halvårlig økonomisk prognose, der sammen med regeringens og Nationalbankens prognoser er med til at sætte retningen for den økonomiske politik i Danmark.

Anden info
Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Carl Johan Dalgaard

Ole Krohn

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund