Heldagstur til Odense fortrinsvis for medlemmer af seniorgruppen Vestsjælland

18. aug 2022, 7.00 - 18.00
Afholdelsessted
Se lokation i teksten nedenfor
Tilmeldingsfrist
3. august 2022
300,00 kr.
(+550,00 kr. / Ledsager)
Kun for
Seniorer
Seniorer
Udsolgt

Heldagstur til Odense

Kontaktperson for arrangementet er Kirsten Nordbo, seniorfinansvestsjaelland@gmail.com

Når alle er samlet op, kører vi mod Odense, undervejs får vi kaffe og 1 rundstykke m/pålæg i bussen.

Mellem kl. 10.00 - 12.00 skal vi besøge HCA Museet audio guides.

Det nybyggede H.C. Andersen Hus i det historiske kvarter, tæt på Møntergården og Koncerthuset Odeon, giver dig muligheden for at se nye sider af H.C. Andersens forfatterskab. Her fokuseres ikke på personen Andersen og hans historie, men derimod på de eventyr, han skrev, og deres stemme. Det nye museum taler ikke OM H.C. Andersen, det taler SOM H.C. Andersen.

Kl. 12.15 - 13.45 besøger vi Restaurant Grønttorvet ( ca. 150 meter fra HCA som vi skal gå) her får vi en lækker frokostplatte inkl. 1 øl eller vand.

Restaurant Grønttorvet ligger med udsigt til det gamle Sortebrødre Torv, der kan dateres tilbage til 1238, hvor dominikaner-munkene (Sortebrødrene) begyndte at opføre Sortebrødre Kloster og Sortebrødre Klosterkirke.

Kl. 14.30-15.30 afslutter vi med kaffe og kage på en sejltur på Odense Aafart fra Lindevej / Fruens Bøge.

Ingen sommer i Odense uden en tur med Aafarten på Odense Å. Siden 1882 har vi sejlet i eventyrets by og givet vores gæster en fantastisk oplevelse.

Derefter køres retur til Sjælland

Tilbage på Sjælland
Kl. 16.40. Slagelse / 17.00 Sorø / Ringsted 17.20 / 18.00 Holbæk

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund