Grundlæggende forretnings- og it-arkitektur

16. jun 2022, 9.00 - 16.00
1-dags kursus
Afholdelsessted
Jyske Bank Silkeborg, Auditoriet (lokale 4311)
Vestergade 8-16
8600 Silkeborg
Tilmeldingsfrist
1. juni 2022
750,00 kr.
It-ansatte
Venteliste
1 6

Kurset giver en grundlæggende forståelse for, hvordan forretnings- og it-arkitektur indgår i it-og digitaliseringsprojekter og en terminologi, som kan anvendes i samarbejdet med forretnings-og it-arkitekter.

Dit udbytte

• Styrkede generelle kompetencer mht. forretnings- og it-arkitektur
  • Bedre forudsætninger for at benytte et fælles sprog både internt i organisationen og eksternt med it-leverandørerne
  • Forbedret evne til håndtering af arkitekturmæssige dilemmaer med inddragelse af strategiske pejlemærker og andre styrende faktorer

Mere om indholdet
Kurset giver en grundlæggende introduktion til, hvad forretnings- og it-arkitektur er, og til rammerne for arkitekturarbejdet, herunder en introduktion til FDA-reolen. Kurset indeholder eksempler på, hvordan forretnings- og it-arkitektur indgår i it- og digitaliseringsprojekter. Der introduceres til terminologi, som kan anvendes i samarbejdet med forretnings- og it-arkitekter. På kurset kommer vi ind på, hvordan man arbejder med arkitekturmæssige problemstillinger og behandler herunder emner som arkitekturstyring og teknisk gæld.

Målgruppe/forudsætninger
Kurset er målrettet medarbejdere i it-organisationen bredt set. Det forventes ikke, at deltagerne er arkitekter, men at de i deres arbejde indgår som interessenter i arkitekturarbejdet.

Underviser
Kurset undervises af Peter Hauge Jensen, der er Senior Manager i PwC og tilknyttet PwCs Business and IT Architecture Team. Peter Hauge har 5 års erfaring som konsulent og har tidligere haft roller som kontorchef, arkitekturchef, it-arkitekt og adjunkt. Hans mangeårige erfaring stammer både fra den offentlige- og den private sektor.

Anden info
Dette kursus udbydes i samarbejde med Dansk IT, Danmarks største uafhængige forening for it-professionelle og it-brugere. Vi gør opmærksom på, at dit navn, dine mailoplysninger, din titel og dit virksomhedsnavn vil blive videregivet til Dansk IT til brug for deres afvikling af kurset. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement kan blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund