Forum for regulering: Arbejdsgivers behandling af medarbejderoplysninger

5. sep 2022, 10.00 - 12.00
Afholdelsessted
Online webinar
Tilmeldingsfrist
1. september 2022
Kun for
Alle tillidsvalgte i Finansforbundet
Åben
0 5

Behandling af medarbejderdata har hjemmel i både national og EU baseret lovgivning samtidig med den kollektive overenskomst også har en betydning for det arbejdsretlige dataansvar, arbejdsgiver pålægges.

Helt grundlæggende bygger databeskyttelsesforordningen (GDPR) og databeskyttelsesloven på princippet om god databehandling. Men i praksis kan det være svært at vide, særligt som tillidsrepræsentant og faglig organisation, hvornår arbejdsgiver praktiserer god databehandling. Hvor længe må arbejdsgiver eksempelvis opbevare referater for MUS-samtaler? Og må en advarsel kun opbevares i en bestemt tidsperiode?

Dette forum gennemgår den persondataretlige regulering af arbejdsgivers persondataansvar, med særlig fokus på forhold under og efter ansættelse. Næstformand Michael Budolfsen vil indlede webinaret med en velkomst og introduktion af dagens emne. Gennem webinaret vil advokat Mette Hjøllund Schousboe og GDPR-koordinator Jan Jeppesen fra Finansforbundets sekretariat give konkrete praksisnære eksempler på, hvornår de typiske udfordringer omkring arbejdsgivers håndtering af medarbejderdata opstår, og hvad man som tillidsvalgt skal være opmærksom på.

Forummet er åbent for alle tillidsvalgte der har interesse for emnet.

Program følger

Kontakt aC-Medarbejder

Nina Christine Vizi Hornsleth

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund