Forstå, hvad Regtech betyder for banken og for dig

5. okt 2021, 17.00 - 18.00
Afholdelsessted
tilmeldingsfrist
4. oktober 2021
Alle medlemmer, Ikke-medlemmer
Åben
0 5

Regtech er et nyt effektivt værktøj, der medfører et paradigmeskift inden for bankers håndtering af den voksende strøm af nye love og regler.

Udbytte

Du får

• Konkrete eksempler på, hvad de dygtigste virksomheder og start-ups lige nu bruger Regtech teknologien til
  • indblik i, hvad teknologien kan tilføre af værdi for virksomhed og kunder
  • et billede af, hvilke tendenser du kan forvente på området i fremtiden
  • indsigt i, hvad Regtech teknologien kan betyde for din fremtidige karriere

Mere om indholdet

Via dette webinar får du et godt indblik i Regtech-området, hvordan teknologien anvendes, og hvilken betydning teknologien har for din fremtidige karriere. Du får en grundlæggende indføring i teknologien, og webinaret er relevant for alle med en interesse for teknologien - lige fra dig, der er bestyrelsesrepræsentant, som skal tage stilling til bankens fremtidige strategi, til dig, der er IT- medarbejder, der skal udvikle eller købe nye løsninger, og til dig, som er sagsbehandler med direkte kundekontakt. Derudover er det naturligvis også meget relevant for alle medarbejdere, som arbejder med compliance.

Compliance udgør i dag min. 10 procent af de traditionelle bankers omkostninger og engagerer en lige så stor del af de ansatte. Der anvendes altså mange ressourcer på dagligt at sikre at regler og love overholdes, fx tjek af kunders identitet og forhindring af hvidvask og cyberkriminalitet, der næsten er fordoblet under pandemien. Aktiviteterne er nødvendige, men bidrager ikke umiddelbart med værdi til hverken kunder eller banker.

Svaret på compliance-udfordringen kan meget vel være Regtech (reguleringsteknologi), der involverer en række komplicerede teknologier såsom deep learning, kunstig intelligens, maskinlæring og blockchain. Regtech er et effektivt og ressourcebesparende værktøj, der helt sikkert vil være med til at tegne fremtidens banker.

Oplægsholder

Oplægsholder er Nils Elmark, som ejer virksomheden Incepcion Ltd. Til dagligt bor og arbejder han i London. Nils er trendforsker med speciale i det finansielle område og har fingeren på pulsen i forhold til fremtidens finanssektor.

Ikke-medlem

Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du godt tilmelde dig webinaret, ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk, med fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter webinaret kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem af Finansforbundet.

Platform

Vi bruger platformen WebEx til afviklingen af webinaret.

Finansforbundet sender linket et par dage før til den mailadresse, som du har valgt, at vi skal kontakte dig på.

Tilgå linket 15 min før, så du kan teste din forbindelse. Det er en god idé at lukke ned for andre programmer såsom mail, chat, Facebook under webinaret, så får du den bedste oplevelse.

Undervejs i webinaret har du mulighed for at stille spørgsmål via en chatfunktion.

Anden info

Under webinaret vil dit navn, email og evt. billede og video være synlig for de øvrige deltagere i arrangementet. Dit navn, email, stilling og virksomhed kan desuden blive videregivet til underviseren, alene til brug for undervisers afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger samt synliggørelse af disse for de øvrige deltagere. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Nils Elmark

Kontakt kursusadministrator

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund