Få tjek på krav til funktionsadskillelse

7. dec 2021, 17.00 - 19.00
Gå-hjem-møde
Afholdelsessted
Finansforbundet
Applebys Plads 5
tilmeldingsfrist
22. november 2021
Alle medlemmer
Åben
0 7

På gå-hjem-mødet vil Finanstilsynet beskrive deres erfaringer med de udfordringer med at leve op til den funktionsadskillelse, som bliver krævet i Ledelsesbekendtgørelsen. Oplægget vil særligt handle om mindre finansielle virksomheders udfordringer med funktionsadskillelse, hvor én medarbejder udfylder flere roller. I de tilfælde, hvor det ikke kan lade sig gøre at funktionsadskille, kræver det, at man sætter nogle foranstaltninger i værk, der kan mildne risici. Finanstilsynet vil også give en kort status på relevante nyheder, fx ny lovgivning.

Udbytte

• Viden om udfordringer og løsninger i relation til organisatorisk funktionsadskillelse i hvidvaskområdet
  • Ny viden om hvidvasklovgivningen
  • Erfaringsudveksling med andre forbundsmedlemmer om hvidvaskforebyggelse

17.00-17.10 - Velkomst og program v/ Direktør Ph.d. Steffen Löfvall
17.10-17.50 - Tema #1: Erfaringer med funktionsadskillelser (fagligt oplæg, rundbordsdrøftelser og plenumspørgsmål) v/ Specialkonsulent, cand.jur. Linda Riber Olesen, Finanstilsynet
17.50-18.20 – Kaffepause og sandwichs

18.20-18.50 - Tema #2: Status på relevante nyheder, fx ny lovgivning (fagligt oplæg og plenumspørgsmål) v/ Specialkonsulent, cand.jur. Linda Riber Olesen, Finanstilsynet
18.50-19.00 - Afrunding: Læringspointer og kommende arrangementer

Oplægsholder

Specialkonsulent, cand.jur. Linda Riber Olesen, Kontor for Forebyggelse af Hvidvask og Finansiering af Terrorisme, Finanstilsynet

Facilitator: Direktør Ph.d. Steffen Löfvall

Anden info

Dit navn, stilling, email og virksomhed kan blive videregivet til underviser og konferencested, alene til brug for deres afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Steffen Löfvall

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund