Er det for godt til at være sandt? Unge og investering, drømmen om hurtig rigdom og et liv i luksus!

2. nov 2022, 15.00 - 16.15
Online, Webinar
Afholdelsessted
Tilmeldingsfrist
2. oktober 2022
Studerende, Ikke-medlemmer
Åben
0 2

We-Grows webinar om investering for dig som ny investor. Praktisk og jordnær viden om investering kombineret med de vigtige overvejelser, som du skal gøre.

Udbytte

• Hvor begynder jeg, når jeg gerne vil investere?
  • Basisviden om risikovurdering og investeringsstrategi
  • Basisviden om investeringsmarkedet.
  • Basisviden om alt fra obligationer, aktier, ETF og andre muligheder

Indhold
Du får en praktisk indgangsvinkel til investering for nye og nyere investorer - hvordan kommer du godt i gang, hvordan er lingo’en, overvejelser før den første handel og den første handel. Du får også viden om de forskellige investeringsmuligheder, gennemgang af forskellige aktiver og investeringsstrategier. Begreber som risikoafdækning, volatilitet, spreads, limitordre og meget andet vil blive forklaret. Når vi er færdige, er du klar til at starte op som investor.

Program
Programmet er af en times varighed efterfulgt af 15 min til en online evaluering. Der er chatfunktion og der vil blive svaret i det omfang der er tid til det. Hvis ikke alle spørgsmål kan nås bliver de samlet op og der svares efterfølgende på mail til alle deltagere der deltager i evalueringen. Mailen vil også indeholde tips fra webinaret samt et års gratis login på We-Grows online læringsplatform CFDU.dk. CFDU indeholder blandt andet chat, hotline og finansielle værksteder som medlemmer kan deltage i.

Deltagere får desuden mulighed for at deltage i We-Grows ungepanel der engagerer sig i indhold og udvikling af både indhold og forening.

Underviser
Der vil være to til stede ved webinaret; en senior underviser og ung facilitator. De er begge trænet i We-Grows uvildige koncept. Deres navne annonceres i god tid. Til dette seminar vil vores seniorunderviser have mere end 40 års erfaring med investering fra den finansielle sektor.

We-Grows seniorundervisere er alle pensionerede pengeinstitutmedarbejdere fra Finansforbundet, hvilket styrker We-Grows uvildighed og apolitiske tilgang, ingen vil sælge en ydelse eller et produkt. Videns- og erfaringsniveauet er højt og sammen med en ung facilitator, der er ekspert i at være ung, giver det et særlig stærkt læringsgreb og skaber en afgørende dynamik for deltagernes udbytte af webinaret.

Anden info
Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du godt tilmelde dig dette arrangement, ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk, med fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter arrangementet kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem af Finansforbundet.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund