Det menneskelige aspekt i cybersikkerhed

26. okt 2022, 8.30 - 9.30
Kursusforløb
Afholdelsessted
Huone Copenhagen
Amager Strandvej 390
2770 Kastrup
Tilmeldingsfrist
11. oktober 2022
Compliance-ansatte
Åben
2 6

Adfærdsorienteret informationssikkerhed er en vigtig disciplin i en 360 grader, kundeorienteret tilgang til cybersikkerhed.

I en verden af komplekse og foranderlige cybertrusler, hvor op til 90 procent af alle cyberangreb skyldes menneskelige fejl, er det vigtigt at øge vores forståelse for det menneskelige aspekt i cybersikkerhed og se på, hvorfor mennesker fejler.

Center for Cybersikkerhed under Forsvarets Efterretningstjeneste giver en overordnet introduktion til, hvordan organisationer kan arbejde med adfærd og sikkerhedskultur, og med afsæt i phishing gives der konkrete eksempler på, hvordan hackere udnytter den menneskelige natur til at opnå deres mål.

Endelig kommer oplægget med bud på, hvordan organisationer kan arbejde systematisk og risikobaseret med det menneskelige aspekt i cybersikkerhed og dermed mitigere menneskelige sårbarheder.

Målgruppe for oplægget
Målgruppen er alle der er nysgerrige på cybersikkerhed og gerne vil blive bedre til at arbejde med det emne.

Oplægsholder
Inge Alsmith, der er chefkonsulent for Center for Cybersikkerhed.

Anden info
Dit navn, stilling, e-mail og virksomhed kan blive videregivet til underviser og konferencested, alene til brug for deres afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund