Dansk økonomi på et knivsæg – får vi recession?

26. sep 2022, 8.00 - 9.15
Morgenmøde
Afholdelsessted
Scandic Aarhus City
Østergade 10
Tilmeldingsfrist
28. august 2022
Alle medlemmer, Ikke-medlemmer
Åben
2 6

Start arbejdsdagen på dette morgenmøde og hør Michael Svarer komme med sit bud på det spørgsmål.

Indhold
En af regeringens og Folketingets førende rådgivere under Coronakrisen, tidligere overvismand Michael Svarer, giver sit bud på?Danmarks økonomi,?der i øjeblikket er presset af høj inflation og af Ukraine-krigen. Den høje inflation presser danskernes købekraft og BNP-tallene fra 1. kvartal i år viser, at vi risikerer at kigge ind i en periode med økonomisk tilbagegang.

Er recessionen lige om hjørnet, eller kan den høje beskæftigelse og de store opsparinger redde os fra økonomisk tilbagegang? Vil det robuste jobmarked, de store opsparinger og et boligmarked uden særlige tegn på krise hjælpe os igennem?

Kl. 07.30-08.00 Morgenkafffe, croissant og networking
Kl. 08.00-09.15 Oplæg med Michael Svarer faciliteret af Ole Krohn
Kl. 09.15 Farvel og god arbejdsdag

Oplægsholder
Michael Svarer var en af regeringens økonomiske rådgivere under Corona-krisen, og håndteringen af denne er blevet internationalt berømmet, fordi Danmark slap rigtig godt igennem krisen og hurtig kom tilbage økonomisk. ?Han er kendt som en uafhængig, højt profileret stemme i den økonomiske debat og var i en årrække overvismand, der satte retningen for Danmarks økonomiske politik med et række visionære rapporter.

Michael oplæg faciliteres af Ole Krohn, journalist og finanskommentator på TV 2 Business.

Anden info
Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement kan blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du godt tilmelde dig dette arrangement ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk med fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter arrangementet kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem?af Finansforbundet.

Michael Svarer

Ole Krohn

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund