Coronatræt? Sådan får du energien og glæden tilbage -også for ikke-medlemmer

25. feb 2021, 17.00 - 19.00
Afholdelsessted
tilmeldingsfrist
23. februar 2021
Udsolgt
2 5

Er du også træt af corona og alle dens konsekvenser? Føler du, at du har været under pres i lang tid, og er du ved at løbe tør for energi? Så deltag i dette webinar og find ud af, hvad du kan gøre for at få energien og glæden tilbage.

Indhold:

Mange af os troede, at corona-krisen var et sprint, men det har vist sig at være et maraton, som måske fortsætter ind i en mørk vinter og i værste fald længere. Og så kan det være svært at holde gejsten.

På webinaret får du viden fra den psykologiske forskning om, hvordan corona-krisen kan føre til stress, udmattelse og tristhed. Og ikke mindst får du evidensbaserede redskaber til genfinde energien og glæden.

Vi besvarer spørgsmålene:

• Hvad er corona-træthed?
  • Hvorfor bliver du træt?
  • Hvordan kan du gøre noget ved det?
  • Hvad gør du, hvis du kender en, der er blevet corona-træt?
  • Hvordan håndterer du en usikker fremtid?

På webinaret arbejder vi bl.a. med:

• Den kognitive diamant - som kan forklare, hvorfor vi bliver trætte
  • Begreber som udmatning og stress
  • De fire kilder til at få energien igen - social, fysisk, mental og emotionel energi
  • Strategier til at hjælpe andre
  • Strategier til at håndtere usikkerhed om fremtiden

Dit udbytte:

• Du får en forståelse af, hvorfor det er helt naturligt, at du og andre bliver corona-trætte
  • Du får værktøjer og indsigter, der kan hjælpe dig med at genfinde energien og glæden
  • Du får redskaber til at hjælpe familie, venner eller kollegaer, som er ved at vælte omkuld af corona-træthed
  • Du får viden om, hvordan du kan håndtere en usikker fremtid

Varighed: To timer med en pause undervejs.

Målgruppen for oplægget:

Til dig, der er træt af corona-krisen og eventuelt psykisk og fysisk påvirket af lockdown, hjemmearbejde, restriktioner og stigende arbejdspres. Eller til dig, der vil hjælpe andre, der er corona-trætte.

Praktisk gennemførelse:

Webinaret består af en vekselvirkning mellem oplæg, involvering af deltagerne og spørgsmål til Ebbe og Bo.

Oplægsholder:

Ebbe Lavendt er autoriseret psykolog og leder af Center for Positiv Psykologi. Han har over 20 års erfaring, hvor han som erhvervspsykolog har løst opgaver for private og offentlige organisationer inden for markedsanalyse, test, rekruttering, proceskonsultation, supervision, coaching, undervisning og rådgivning. Ebbe er Danmarks første master i positiv psykologi og er stor kapacitet inden for positiv erhvervspsykologi.

Bo Krüger er ekspert i motivation og forandringer. Bo er cand.mag. og har en fortid hos blandt andet Teknologisk Institut og Implement Consulting Group. Bo er ekspert i at håndtere radikal uvished og hjælper sine kunder med at finde vej, der hvor sporet endnu ikke er trådt. Bo har hele sit liv været igangsætter og iværksætter og været vant til at skulle finde vej i det ukendte. Han har ved siden af sin akademiske karriere spillet impro comedy teater i 20 år. Bo har skrevet flere bøger om bl.a. facilitering, kreativitet og improvisation.

Anden info:

Ikke medlem af Finansforbundet? Send navn, nummer og mail til arrangementer@finansforbundet.dk for at tilmelde dig.

Bemærk: Vi ringer dig efterfølgende op for at høre om oplevelsen samt fortæller om de services vi yder, som kunne have værdi for dig.

Finansforbundet sender linket til webinaret 1-2 dage før webinaret afholdes. Linket sendes til den mailadresse, som du har valgt at vi skal kontakte dig på.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Bo Krüger

Ebbe Lavendt