Compliancefokus: IT-sikkerhed

Alle medlemmer
Åben
0 3

Dette webinar er blevet til i et samarbejde mellem Finanssektorens Uddannelsescenter og Finansforbundet. Finanssektorens uddannelsescenter står for undervisningen.

På to timer får du inspiration og redskaber til, hvordan du kan foretage en complianceundersøgelse på IT-sikkerhed. Vi viser dig også, hvordan du kan dokumentere dit arbejde og rapportere dine konklusioner.

Udbytte

• Du får kompetencer, der gør dig til det oplagte valg til at udføre complianceopgaver på IT-sikkerhed.
  • Du bliver ajour med reglerne og forventninger til løsning af opgaver.
  • Du får complianceviden på fagområdet, der gør dig i stand til at foretage complianceundersøgelser, dokumentere og rapportere.
  • Du får mulighed for at opbygge gode kontakter og et netværk med andre finansansatte, der sidder med samme opgaver og udfordringer.

Modulet er praksisnært og tilpasset din hverdag. Vi kommer bl.a. ind på følgende emner:

• Opdateringen af Ledelsesbekendtgørelsens bilag 5
  • Kravene til IT-risikovurdering
  • Tilrettelæggelse af en complianceundersøgelse på IT-området
  • Koordinering og samspil med de øvrige kontrolfunktioner
  • Eksempel på gennemgange af udvalgte områder

Undervejs har du mulighed for at stille spørgsmål til underviseren om eventuelle konkrete udfordringer, du har i dagligdagen. Der vil også være små opgaver, som skal løses i grupper.

Program
Undervisningen foregår online og varer ca. to timer. Der vil være mulighed for at stille spørgsmål over chat og med mikrofon. Du skal forvente at være aktiv i dele af kurset og skal derfor være indstillet på at have kamera tændt. Gruppearbejdet foregår i break-out rooms.

Der er ca. 1 times forberedelse til modulet.

Om underviser
Underviseren på modulet er Christian Andersen, Compliancechef i Vestjysk Bank. Christian er uddannet jurist og har arbejdet med compliance i 8 år, hvor han bl.a. har været complianceansvarlig i Den Jyske Sparekasse.

Anden info
Dit navn, stilling, email og virksomhed kan blive videregivet til underviser og konferencested, alene til brug for deres afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund