Compliance: Sådan foretager du en complianceundersøgelse på Konkurrenceret

Compliance-ansatte
Åben
2 7

På to timer får du inspiration og redskaber til, hvordan du kan foretage en complianceundersøgelse på konkurrenceretlige regler.

Dit udbytte

• Du får et stærkt grundlag til at kunne spille en aktiv og værdiskabende rolle i dit arbejde med complianceopgaver på konkurrenceret.
  • Du bliver opdateret på reglerne og forventninger til udførelsen af opgaven.
  • Du møder kolleger fra andre institutter, og du får dermed mulighed for at opbygge gode kontakter og et netværk, som sidder med lignende opgaver og udfordringer.

Mere om indholdet
Modulet er praksisnært og tilpasset din hverdag. Vi kommer bl.a. ind på følgende emner

• Compliances arbejdet med konkurrenceret generelt
  • Risikovurderinger og den risikobaserede tilgang til complianceundersøgelser
  • Relevant lovgivning og praksis
  • En konkret undersøgelse på det konkurrenceretlige område – undersøgelse af brugen af konkurrencebegrænsende klausuler i henhold til Lov om ansættelsesklausuler.

Modulet er relevant for 2nd line compliancemedarbejdere i både større og mindre institutter, som arbejder med konkurrenceretlige emner, eller som ønsker at sætte konkurrenceretlige emner på årsplanen.

Undervejs har du mulighed for at stille spørgsmål til underviseren om eventuelle konkrete udfordringer, du har i dagligdagen. Der vil også være små opgaver, som skal løses i grupper eller i plenum.

Program
Undervisningen foregår online og varer ca. to timer. Der vil være mulighed for at stille spørgsmål over chat og med mikrofon. Du skal forvente at være aktiv i dele af kurset og skal derfor være indstillet på at have kamera tændt. Gruppearbejdet foregår i break-out rooms.

Der er ca. en times forberedelse til modulet.

Om underviser
Underviseren på modulet er Gitte Vigsø, complianceansvarlige i Ringkøbing Landbobank. Gitte er uddannet jurist og har arbejdet i den finansielle sektor siden 2006, det sidste 7 år med compliance. Hun har været complianceansvarlig siden 2022.

Afbud
Da der er begrænsede pladser på dette modul, og efterspørgslen er høj, beder vi dig melde afbud, hvis du efter tilmelding alligevel ikke kan deltage. På den måde kan vi give en anden håbefuld muligheden for at deltage. Du melder afbud ved at få ind på Mit Forbund eller ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk

Betaling
Fakturaen vil blive tilsendt ca. 20 dage først start. Ønsker du denne udstedt til din arbejdsgiver, bedes du informere os om dette ved enten tilmelding eller ved at sende en mail til nedenstående mailadresse.

Har du forsøgt at betale ved tilmelding, og mislykkedes dette, så er du fortsat tilmeldt og vil i stedet få tilsendt en faktura, som beskrevet ovenfor.

Afbud
Du kan gratis melde afbud optil 20 dage før arrangementsstart. Herefter refunderes deltagergebyret ikke, og en eventuel faktura vil være til forfald.

Anden info
Dit navn, stilling, e-mail og virksomhed kan blive videregivet til underviser og konferencested, alene til brug for deres afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Din tilmeldinger sendes videre til Finanssektorens Uddannelsescenter (FU), som er udbyder på kurset.
Du vil derfor få alle oplysninger om kurset direkte fra FU gennem deres læringsplatform, Moodle.

Dette kursus er blevet til i samarbejde mellem Finanssektorens Uddannelsescenter og Finansforbundet. Finanssektorens Uddannelsescenter står for undervisningen.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund