Compliance: Sådan foretager du en complianceundersøgelse på hvidvask og terrorfinansiering

6. sep 2022, 9.30 - 11.30
Webinar, Online
Afholdelsessted
Tilmeldingsfrist
22. august 2022
Målgruppe
Compliance-ansatte
Venteliste
0 6

Dette webinar er blevet til i et samarbejde mellem Finanssektorens Uddannelsescenter og Finansforbundet. Finanssektorens Uddannelsescenter står for undervisningen.

På to timer får du inspiration og redskaber til, hvordan du kan foretage en complianceundersøgelse på hvidvask og terrorfinansiering. Vi viser dig også, hvordan du kan dokumentere dit arbejde og rapportere dine konklusioner.

Målgruppe
Modulet er relevant for 2nd line compliancemedarbejdere i både større og mindre institutter, som arbejder med emnet.

Modulet er et vidensdelingsrum, og det er vigtigt for alles udbytte, at du har erfaring med at arbejde med 2nd line compliance, og at du er ansat i en relevant stilling. Modulet er ikke egnet til medarbejdere i 1. line kontroller, der arbejder med AML alarmbehandlinger og indberetninger til SØIK.

Du har måske deltaget på vores Complianceforløb og/eller arbejder allerede med 2nd line compliance på hvidvask eller terrorfinansiering og har brug for inspiration til tilgangen til opgaven

Udbytte
Modulet er praksisnært og tilpasset din hverdag. Vi kommer bl.a. ind på følgende emner:

• Compliances rolle på hvidvaskområdet, nye regler eller tilsynsredegørelser
  • Risikovurdering og årsplan - hvor stort er området, og hvilke nedslagpunkter der er
  • Dokumentation og rapportering
  • Samarbejde med hvidvaskområdet
  • Proces ved undersøgelse, stikprøver, forventninger fra Finanstilsynet og konkrete eksempler

Derudover får du

• kompetencer, der gør dig til det oplagte valg til at udføre complianceopgaver på hvidvask og terrorfinansiering
  • ajourføring på reglerne og forventninger til udførelsen af opgaven
  • complianceviden på fagområdet, hvilket gør dig i stand til at foretage complianceundersøgelser, dokumentere og rapportere
  • mulighed for at opbygge gode kontakter og et netværk med andre finansansatte, der sidder med samme opgaver og udfordringer

Undervejs har du mulighed for at stille spørgsmål til underviseren om eventuelle konkrete udfordringer, du har i dagligdagen. Der vil også være små opgaver, som skal løses i grupper.

Program
Undervisningen foregår online og varer ca. to timer. Der vil være mulighed for at stille spørgsmål over chat og med mikrofon. Du skal forvente at være aktiv i dele af kurset og skal derfor være indstillet på at have kamera tændt. Gruppearbejdet foregår i break-out rooms.

Der er ca. en times forberedelse til modulet.

Underviser
Nanna Vetter, complianceansvarlig i Sparekassen Kronjylland, hvor de har arbejdet indgående med compliance på hvidvaskområdet.

Afbud
Da der er begrænsede pladser på dette modul, og efterspørgslen er høj, beder vi dig melde afbud, hvis du efter tilmelding alligevel ikke kan deltage. På den måde kan vi give en anden håbefuld muligheden for at deltage. Du melder afbud ved at få ind på Mit Forbund eller ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk.

Anden info
Dit navn, stilling, e-mail og virksomhed kan blive videregivet til underviser og konferencested, alene til brug for deres afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Din tilmeldinger sendes videre til Finanssektorens Uddannelsescenter (FU), som er udbyder på kurset.
Du vil derfor få alle oplysninger om kurset direkte fra FU gennem deres læringsplatform, Moodle.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund