Compliance: Sådan foretager du en complianceundersøgelse på bæredygtighed

21. sep 2022, 9.30 - 11.30
Afholdelsessted
Tilmeldingsfrist
6. september 2022
Målgruppe
Compliance-ansatte
Åben
2 1

Dette webinar er blevet til i et samarbejde mellem Finanssektorens Uddannelsescenter og Finansforbundet. Finanssektorens Uddannelsescenter står for undervisningen.

På 2 timer får du inspiration og redskaber til, hvordan du kan foretage en complianceundersøgelse på bæredygtighedsområdet. Herudover ser vi på, hvordan du kan dokumentere dit arbejde og rapportere dine konklusioner.

Målgruppe
Modulet henvender sig til dig, der har deltaget på vores Complianceforløb. Modulet kan også være for dig, der allerede arbejder med compliance på bæredygtighedsområdet og har brug for inspiration til tilgangen til opgaven.

Modulet er relevant for 2nd line compliancemedarbejdere i både større og mindre institutter, som arbejder med bæredygtighed.

Udbytte

• Du får et stærkt grundlag til at kunne spille en aktiv og værdiskabende rolle i dit arbejde med complianceopgaver på bæredygtighed.
  • Du bliver opdateret på reglerne og forventninger til udførelsen af opgaven.
  • Du får værdiskabende complianceviden på fagområdet, herunder anvendelse af redskaber til at foretage complianceundersøgelser, dokumentation og rapportering.
  • Du møder kolleger fra andre institutter, og du får dermed mulighed for at opbygge gode kontakter og et netværk, som sidder med lignende opgaver og udfordringer.

Indhold
Modulet er praksisnært og tilpasset din hverdag. Vi kommer bl.a. ind på følgende emner

• Compliancerisici på bæredygtighedsområdet
  • Hvordan en complianceundersøgelse kan gennemføres på området
  • Hvilket fokus bør compliancefunktionen have på bæredygtighed
  • Samarbejde med forretningen på området

Undervejs har du mulighed for at stille spørgsmål til underviseren om eventuelle konkrete udfordringer, du har i dagligdagen. Der vil også være små opgaver, som skal løses i grupper eller i plenum.

Program

Undervisningen foregår online og varer ca. 2 timer. Der vil være mulighed for at stille spørgsmål over chat og med mikrofon. Du skal forvente at være aktiv i dele af kurset og skal derfor være indstillet på at have kamera tændt.

Der er ca. 1 times forberedelse til modulet.

Fokusområder for compliance
FU tilbyder en række onlinemoduler, som går i dybden med forskellige complianceområder. Modulerne afholdes uafhængigt af hinanden og du kan vælge de moduler, som er relevante for dig og din arbejdsgiver.

Underviser
Underviseren på modulet er Nanna Vetter, complianceansvarlig i Sparekassen Kronjylland. Hun fortæller, hvordan de i sparekassen arbejder med compliance på bæredygtighed og compliances samarbejde med forretningen. Herudover giver hun inspiration til, hvordan du kan tilpasse din indsats til størrelsen og kompleksiteten i eget institut.

Afbud
Da der er begrænsede pladser på dette modul, og efterspørgslen er høj, beder vi dig melde afbud, hvis du efter tilmelding alligevel ikke kan deltage. På den måde kan vi give en anden håbefuld muligheden for at deltage. Du melder afbud ved at få ind på Mit Forbund eller ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk.

Anden info
Dit navn, stilling, e-mail og virksomhed kan blive videregivet til underviser og konferencested, alene til brug for deres afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Din tilmeldinger sendes videre til Finanssektorens Uddannelsescenter (FU), som er udbyder på kurset.
Du vil derfor få alle oplysninger om kurset direkte fra FU gennem deres læringsplatform, Moodle.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund