Bustur til Friedrichstadt og Eidersperrwerk fortrinsvis for medlemmer af seniorgruppen Vejle

18. aug 2022, 7.45 - 21.00
Afholdelsessted
Se lokation i teksten nedenfor
Tilmeldingsfrist
28. juli 2022
525,00 kr.
(+885,00 kr. / Ledsager)
Kun for
Seniorer
Seniorer
Udsolgt
1 8

Vi kører syd for grænsen til Friedrichstadt og der bliver en kaffepause undervejs. Byen med sin retvinklede gadestruktur, kanaler og mange huse i hollandsk renæssancestil minder om en typisk hollandsk by. Grunden er, at byen i 1600-tallet blev bygget af tilflyttede hollandske religiøse flygtninge, som blev kaldt til Sydslesvig af Frederik den 3., som grundlagde byen.

Efter ankomsten til denne hyggelige by skal vi på en kanalrundtur med kyndige og humoristiske fortællinger på dansk - sejlturen tager ca. 1 time. kl. 12.00 skal vi ind på restaurant Zum Alten Ruderhaus hvor de serverer frokostbuffet med kolde og lune retter med en øl eller vand til.

Efter middagen tager vi en gående byrundtur, også med en dansktalende guide, som fører os igennem den smukke og fascinerende by mens vi får historien.

Turen fortsætter til "Eidersperrwerk" som sammen med et dige på 4,9 km, er en beskyttelse mod stormfloder og en regulering af vandstanden i Ejderen. Efter en byggeperiode på 5 år, stod det færdig i 1973. Her er der også eftermiddagskaffe og kage fra bussen.

Inden vi passerer den dansk-tyske grænse, skal vi have en 2-retters menu på Gaststätte Rash i Neukirchen. Menuen står på schnitzelbuffet med brasede kartofler\/pomfritter og forskellige sovser samt en dessert.

Bemærkninger:HUSK: PAS og EURO

Tidspunkt: Kl. 07.45 Afgang fra Vikingbus Vejle, Lundahl Nielsens Vej 1, 7100 Vejle

Kontaktperson: Bjarne Iversen, Toften 20, Gravens, 6040 Egtved (tlf. 40453765) Email: bjarnei@aaganet.dk

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund