Business Relationship Management

It-ansatte
Åben
0 4

Kurset er for dig, der interagerer med forretningen i det daglige, og som gerne vil have redskaber til at sikre, at dialogen og relationerne bliver løftet til det rette strategiske niveau - og at begge dele er baseret på gensidig professionel tillid og respekt. Resultatet er en forbedret tone og færre konflikter i krydsfeltet mellem it og forretningen.

Kurset holdes kl. 9-16 begge dage.

Udbytte

• Du får viden om rammer og processer i Business Relationship Management.
  • Du lærer, hvordan du organiserer initiativer og projekter på en måde, der styrker relationer, samt hvordan du starter en forretningsdialog på det rigtige niveau og med det rigtige indhold.
  • Du lærer, hvordan du etablerer nye professionelle relationer og skaber et fundament af professionel tillid og respekt, samt hvordan du varetager og ændrer eksisterende relationer.
  • Du får indsigt i, hvordan du ændrer leverancedialog til forretningsdialog, og hvordan du bruger utilfredshed som et afsæt for forretningsdialog

Om kurset

It og digitalisering er strategiske fokusområder for stort set alle virksomheder i dag. Forudsætningen for succes inden for disse områder er, at relationen mellem it og forretning kontinuerligt bliver styrket gennem dialog.

Hvis it-organisationer skal lykkes med denne dagsorden, forudsætter det, at de it-ledere og -medarbejdere, der i det daglige har kontakten med forretningsområder, kan løfte relationen til det rette strategiske niveau - på en måde, der er præget af gensidig professionel tillid og respekt.

Kurset Business Relationship Management (BRM) er tilrettelagt med henblik på mest mulig læring. Der vil være inspirationsindlæg, deltagernes egne refleksioner og praktiske øvelser.

Kurset giver dig en række konkrete hjælpemidler til at agere i virksomheden, så dialogen mellem it og forretning bliver forbedret - med færre konflikter, højere produktivitet og bedre omdømme for it til følge.

Som deltager på kurset opnår du og din virksomhed: En forståelse for, hvordan I skal organisere initiativer og projekter på en måde, der styrker relationen; Indsigt i, hvordan I begynder en forretningsdialog på det rigtige niveau og med det rigtige indhold; Viden om, hvordan I etablerer et fundament af professionel tillid og respekt; Indblik i, hvordan I ændrer leverancedialog til forretningsdialog; Værktøjer til, hvordan I kan bruge utilfredshed som et afsæt for forretningsdialog.

Hvis Corona forhindrer fysisk afholdelse, vil dette kursus blive afholdt via Teams. Ved tilmelding, giver du samtykke til, at Dansk IT, underviser og øvrige deltagere må se dit navn i Teams-mødet.

Dag 1

• Frameworks og metoder i Business Relationship Management
  • Modenhed af relationer
  • Effektiv organisering af samarbejde og initiativer

Dag 2

• Etablering af nye relationer
  • Håndtering af konflikter i eksisterende relationer
  • Vend utilfredshed til tillid

Målgruppe og forudsætninger

Kurset henvender sig til ledere og medarbejdere, der har ansvar eller medansvar for relationen til forretningen f.eks. Business Relationship Managers, forretningsanalytikere, proceskonsulenter, Service Delivery Managers, projektledere og Product Owners.

Kurset kræver ingen særlige forudsætninger.

Underviser

Kurset bliver undervist af Elisabeth Pihl Friis fra Deloitte. Reni har mere end 15 års erfaring i it-branchen og har et stærkt fundament i it management-rådgivning generelt. Hun er en stærk figur i den globale og danske it-proces og Lean sektor og har i den forbindelse udgivet flere artikler, spillet en stor rolle i skabelsen af Lean IT Association og taler regelmæssigt på konferencer. Når Reni underviser, er der altid masser af eksempler, skarpe pointer og et godt humør.

Dette kursus udbydes i samarbejde med Dansk IT, Danmarks største uafhængige forening for it-professionelle og it-brugere.

Vi gør opmærksom på, at navn, mailoplysninger, titel og virksomhedsnavn på alle tilmeldte til dette kursus vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af kurset. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Elisabeth Pihl Friis

Kontakt kursusadministrator