Budget, bolig og bullshit - Kom godt fra start med økonomien!

26. okt 2022, 15.00 - 16.00
Online, Webinar
Afholdelsessted
Tilmeldingsfrist
23. oktober 2022
Studerende, Ikke-medlemmer
Åben
2 6

”Finansiel dannelse er først noget, du ved, du mangler, når det er for sent” Webinaret giver dig vigtig viden, så du får en tryg start på voksenlivet.

Udbytte

• Hvad du skal tjekke på din lønseddel
  • At udarbejde et budget og forstå forskelle på faste og variable udgifter
  • Du får indblik i skattesystemet og vigtigheden af at have styr på sin skat
  • Du får overblik over forskellige boligmuligheder
  • Du får kendskab til det danske realkreditsystem

Indhold
Webinaret giver dig en god introduktion til de værktøjer og den viden der er nødvendig, når man skal etablere sig, og gøre sig klar til livet som voksen. Beslutninger om økonomi truffet på et uoplyst grundlag kan trække spor langt ind i voksenlivet og blokere for de drømme, man havde som helt ung. Derfor er finansiel dannelse livslang læring og det er vigtigt at begynde tidligt. Webinaret vil give dig et godt praktisk fodfæste, muligheden for at søge yderligere viden og skabe et rum sammen med andre unge til lære mere.

Program
Programmet er af en times varighed. Der er chatfunktion og der vil blive svaret i det omfang der er tid til det. Hvis ikke alle spørgsmål kan nås bliver de samlet op og der svares efterfølgende på mail til alle deltagere der deltager i evalueringen. Mailen vil også indeholde tips fra webinaret samt et års gratis login på We-Grows online læringsplatform CFDU.dk. CFDU indeholder blandt andet chat, hotline og finansielle værksteder som medlemmer kan deltage i.

Deltagerne får desuden mulighed for at deltage i We-Grows ungepanel der engagerer sig i indhold og udvikling af både indhold og forening.

Underviser
Der vil være to til stede ved webinaret; en senior underviser og ung facilitator. De er begge trænet i We-Grows uvildige koncept. Deres navne annonceres i god tid. Til dette seminar vil vores seniorunderviser have mere end 40 års erfaring med investering fra den finansielle sektor.

We-Grows seniorundervisere er alle pensionerede pengeinstitutmedarbejdere fra Finansforbundet, hvilket styrker We-Grows uvildighed og apolitiske tilgang, ingen vil sælge en ydelse eller et produkt. Videns- og erfaringsniveauet er højt og sammen med en ung facilitator, der er ekspert i at være ung, giver det et særlig stærkt læringsgreb og skaber en afgørende dynamik for deltagernes udbytte af webinaret.

Anden info
Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du godt tilmelde dig dette arrangement, ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk, med fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter arrangementet kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem af Finansforbundet.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund