Brug hovedet bedre -Optimer dine vigtigste mentale ressourcer

1. nov 2021, 17.00 - 19.00
Afholdelsessted
tilmeldingsfrist
30. oktober 2021
Kun for
Alle studerende
Ikke-medlemmer, Studerende
Åben
0 1

Formålet med kurset er, at give dig som studerende eller nyuddannet indsigt i væsentlige teknikker og værktøjer, når du skal lære nyt og huske det.

Konstante forandringer, nye udfordringer og nye opgaver! Dette kræver, at du hele tiden lærer nyt - og helst også husker det.

Information er nutidens handelsvare, hvilket stiller krav til at lære, læse og huske hurtigere og mere effektivt. Måden du lærer på, hænger tæt sammen med den måde, du husker på. Desværre følger der jo ikke en simpel brugsvejledning med din hjerne, men der eksisterer til gengæld en lang række teknikker. Dette kursus vil belyse de teknikker, der kan give dig det daglige forspring.

Du vil blive introduceret til teknikker, så du læser effektivt. Du vil kunne læse mere og få mere ud af det, du læser. Kurset nyttiggør den indsigt, vi i dag har om hjernens virkemåder og forklarer og navnlig øve en række forholdsvis enkle teknikker.

Det konkrete mål for kurset er, at når du er færdig med kurset så læser du hurtigere, end da du kom - endda med bedre forståelse og hukommelse af det læste.

Udbytte

• Motivation
  • Koncentration
  • Læseteknikker og læsestrategi
  • Hukommelse

Program
Webinaret er tilrettelagt således, at emnerne behandles i teori og praksis - vekslende mellem korte oplæg, øvelser og refleksion.

Underviser
Mads Lønnerup, Chef konsulent og partner i SUPPLEMENT AS

Mads har undervist og arbejdet som konsulent siden 2007. Særligt fokus er læring, trivsel, feedback og ledelse.

Baggrund:

• Master i etik og værdier i organisationer (MEVO)
  • mag. i Religionsvidenskab og Semiotik
  • Certificeret coach og i div. profiler

Ikke-medlem
Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du godt tilmelde dig webinaret, ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk, med fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter webinaret kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem af Finansforbundet.

Platform
Vi bruger platformen WebEx til afviklingen af webinaret.

Finansforbundet sender linket et par dage før til den mailadresse, som du har valgt, at vi skal kontakte dig på.

Tilgå linket 15 min før, så du kan teste din forbindelse. Det er en god idé at lukke ned for andre programmer såsom mail, chat, Facebook under webinaret, så får du den bedste oplevelse.

Anden info
Under webinaret vil dit navn, email og evt. billede og video være synlig for de øvrige deltagere i arrangementet. Dit navn, email, stilling og virksomhed kan desuden blive videregivet til underviseren, alene til brug for undervisers afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger samt synliggørelse af disse for de øvrige deltagere. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Mads Lønnerup

Kontakt kursusadministrator

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund