Bliv klogere på bæredygtighed i dit personlige dataforbrug.

1. feb 2022, 14.00 - 15.00
Afholdelsessted
tilmeldingsfrist
25. januar 2022
Alle medlemmer
Udsolgt
0 1

Efterhånden har vi alle en smartphone med os altid som vi åbner når vi keder os, men er vi klar over hvor stor en påvirkning på miljøet ét like på et billede kan have for miljøet?

Udbytte

• Personligt dataforbrug
  • Bæredygtighed

Mere om indholdet
Det er ikke altid vi lige tænker over, hvor stor en betydning det kan have at optage en 30 sekunders video på Tik-Tok eller holde kontakten med venner på messenger, men det er de små handlinger der koster miljøet dyrt. Men vi tænker ikke over at noget så simpelt som at se to timers Netflix hver dag året rundt vil kunne svare til at flyve 384 km i en flyvemaskine. Det kan være svært at gennemskue hvor meget den 'rejse' som data er på kan påvirke miljøet og hvor kompliceret det er blevet. På dette webinar kan du blive klogere på det klimaftryk dit dataforbrug sætter samt muligheder for optimering.

Webinar med oplæg og mulighed for at stille spørgsmål i chatten

Tilmelding
Bemærk at du skal bruge dit Dansk IT medlemslogin for at registrere dig til arrangementet.

Er du gratis medlem af Dansk IT?
For at deltage i arrangementet skal du være medlem af Dansk IT. Alle medlemmer i Finansforbundet kan blive gratis medlem af Dansk IT. Læs hvordan du bliver medlem her: https://www.finansforbundet.dk/dk/malgrupper/it-ansatte/gratis-medlemskab-af-dansk-it/

Anden info
Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du godt tilmelde dig dette arrangement, ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk, med fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter arrangementet kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem af Finansforbundet.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund