Bæredygtig forretningsforståelse

10. oktober 2022
Ledige
Åben

For ledige og fratrædende medlemmer.

På dette kursus lærer du, hvordan du i virksomheder kan arbejde med bæredygtig udvikling og FN's 17 verdensmål på en måde, så det er afstemt med virksomheders forretningsmodel, værditilbud til kunden og den daglige drift.

Du lærer at udpege, hvor og hvordan virksomheder kan udvælge helt konkrete tiltag inden for bæredygtighed, som passer ind i hverdagen - og som understøtter forretningens udvikling.

Du får altså ny viden både om bæredygtighed og om forretningsforståelse, så du kan koble de to ting sammen.

Det gælder, uanset hvilken branche du kommer fra. I timerne får du også værdifuld indsigt i andre branchers arbejde med bæredygtighed ved at diskutere med andre deltagere.

Indhold

• De vigtigste elementer i bæredygtighed - og hvilken relation de har til samfundets og virksomheders udvikling
  • De 17 verdensmål
  • Bæredygtige forretningsmodeller og værdikæder
  • Værktøjer til implementering af indsatser i relation til bæredygtighed

Udbytte

Når du er færdig med 'bæredygtig forretningsforståelse', kan du:

• bruge de vigtigste metoder og redskaber inden for bæredygtig forretningsudvikling og forretningsforståelse
  • kortlægge og implementere mål og handlinger inden for virksomhedens forretningsområde i relation til bæredygtighed og de 17 verdensmål
  • formidle de indsatser og mål, I har valgt, til relevante målgrupper, fx kolleger, samarbejdspartnere og kunder
  • deltage i et tværfagligt samarbejde for at lave en forretningsmæssig strategi for bæredygtighed, og gennemføre de opgaver, der følger af denne strategi.

OBS: Kurset foregår online, og der skal bruges computer med internetadgang og headset (med lyd og mikrofon)

Datoer:
27/10 - 31/10 - 7/11 - 14/11 - 21/11 alle dage kl. 9.00-14.00

Mundtlig eksamen 1. december 2022 – eksamensplan udarbejdes - 5 ECTS-point

Vi gør opmærksom på, at navn-, cpr. nr., adresse og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og evt. konferencested alene til brug for deres afvikling af arrangementet. Dit navn, email, billede og video kan være synligt for andre deltagere, når du logger på eventet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Når du registrerer din kursustilmelding hos din A-kasse, skal du skrive, at kurset er et lukket kursus, der er to lektioner pr. dag, og kurset er udbudt af dit fagforbund ”Finansforbundet”, da du har mulighed for at deltage i uddannelse på op til 2 uger arrangeret af Finansforbundet. Gå ind på FTF-A’s tast selv service med NemID og registrer din uddannelse.

Kontakt kursusadministrator

Monica Christiansen

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund