Arbejdsmiljøtemadag for medarbejdere og ledere.

16. nov 2022, 9.30 - 16.00
Afholdelsessted
Radisson Blu, Scandinavia
Amager Boulevard 70
Tilmeldingsfrist
16. november 2022
Kun for
Alle arbejdsmiljørepræsentanter i Finansforbundet
Arbejdsmiljørepræsentanter
Åben

Skab rammen for et hjernevenligt arbejdsliv på jeres arbejdsplads

Hjernen er i dag de fleste menneskers vigtigste arbejdsredskab. Derfor er det vigtigt at indrette arbejdspladser, så hjernen har gode arbejdsforhold. Det handler om mulighed for fordybelse i arbejdsdagen og en god pausekultur - gevinsten er såvel øget mental sundhed som kvalitet i arbejdet.

På denne arbejdsmiljøtemadag for arbejdsmiljørepræsentanter og arbejdsmiljøledere vil I, på en levende og inddragende form, få viden og inspiration til, hvordan I kan skabe de bedste rammer for fordybelse og restitution på jeres arbejdsplads.

Udbytte

• Viden om fordybelse, restitution og sammenhæng med trivsel og arbejdsglæde
  • Indsigt i hvordan I som arbejdsplads kan arbejde med fordybelse
  • Rammen for en sund pausekultur
  • Konkrete redskaber til at arbejde med fordybelse og restitution på din arbejdsplads
  • Videndeling og erfaringer fra hinandens arbejdspladser

Mere om indhold

Fordybelse i arbejdet er effektivt og hjernevenligt. Når man har tid og ro til uforstyrret at fokusere på en arbejdsopgave, bliver man mindre stresset og mindre mentalt udmattet. Man laver også arbejde af højere kvalitet.

Støj, forstyrrelser og tidspres er dog hverdag på mange arbejdspladser, hvilket gør fordybelse vanskeligt, og sætter hjernen på overarbejde.

I vil udover spændende og tankevækkende oplæg blive præsenteret for BFA Finans nye forebyggelsesredskab FOREBYGGELSESPYRAMIDEN.

Konceptet bag forebyggelsespyramiden bygger på ledelsesrådgiver Pia Hauges bog Kontorkoma – fra støj til fordybelse i dit arbejde (Akademisk Forlag 2020) og hendes mange års erfaringer med indsatser på arbejdspladser om fordybelse. Pia Hauge har også været eksperten bag eksperimenterne i Future Work Lab omkring fordybelse, hvis resultater vi også kommer til at se ind i.

Undervisere

Ledelsesrådgiver, forfatter og oplægsholder Pia Hauge

Projektleder Dorte Rosendahl Kirkegaard, BFA Finans

Dorte har arbejdet som underviser og konsulent indenfor sygefravær, stress og trivsel igennem mere end 20 år.

Kontakt administrator

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund