Alle de ting vi taler om - Hvad gør centralbankerne, når renterne stiger?

2. mar 2022, 8.00 - 8.50
Afholdelsessted
tilmeldingsfrist
15. februar 2022
Alle medlemmer, Ikke-medlemmer
Åben
0 2

Formueplejes investeringsdirektør Henrik Franck giver i sit oplæg indsigt i centralbankernes dilemma efter, at inflationen er begyndt at tikke op, og økonomien er midt i et stærkt opsving.

Hvor hurtigt vil centralbankerne rulle hjælpeprogrammerne tilbage, og hvornår kommer renteforhøjelserne? Hvor voldsomme bliver rentestigningerne, og hvordan vil regeringerne håndtere den nye økonomiske virkelighed i de kommende måneder? Og hvad med hjælpepakkerne?

De var nødvendige for at undgå massearbejdsløshed og massekonkurser, men de har også bidraget til at holde dårlige virksomheder i live? Hvad er konsekvenserne af at lade disse ”zombie-virksomheder” overleve?

Oplægsholder
Henrik Franck har mere end 30 års erfaring med international finans, han har været investeringsdirektør i Juristerne og Økonomernes Pensionskasse og investeringsdirektør i PFA. I dag er han investeringsdirektør og partner i Formuepleje.

Bland dig i debatten på dette webinar med ordstyrer Ole Krohn fra TV2.

Ikke-medlem
Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du godt tilmelde dig webinaret, ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk, med fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter webinaret kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem af Finansforbundet.

Platform
Vi bruger platformen Team Live Event til afviklingen af webinaret. Finansforbundet sender linket et par dage før til den mailadresse, som du har valgt, at vi skal kontakte dig på. Hvis du mod forventning ikke har modtaget linket et par dage før, så kan du enten ringe eller skrive til nedenstående.
På selve dagen kan du tilgå linket 15 min før, så du kan teste din forbindelse. Det er en god idé at lukke ned for andre programmer såsom mail, chat, Facebook under webinaret, så får du den bedste oplevelse.

Anden info
Under webinaret vil dit navn, e-mail og evt. billede og video være synlig for de øvrige deltagere i arrangementet. Dit navn, e-mail, stilling og virksomhed kan desuden blive videregivet til underviseren, alene til brug for undervisers afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger samt synliggørelse af disse for de øvrige deltagere. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund