Steffen Kretz: Storm på vej. En fortælling, der ændrer samfundet - Fysisk fremmøde

12. jun. 2024, 8.00 - 9.00
Morgenmøde
Afholdelsessted
DAC - Dansk Arkitektur Center
Bryghuspladsen 10
Tilmeldingsfrist
10. juni 2024
Alle medlemmer
Åben
1 2

Vil du møde Steffen Kretz, der levende fortæller, hvordan USA havnede på randen af opbrud og kaos efter angrebet på kongressen? Så sørg for at få en plads på dette morgenmøde.

DETTE ER FYSISK FREMMØDE

Er du ikke medlem af Finansforbundet eller har du ikke mulighed for at deltage fysisk på DAC – Dansk Arkitektur Center i København, så kan du i stedet se med på livestreaming.

Tilmelding til livestreamingen foregår her

Du får

• En levende fortælling fra USA, og hvordan ekstremisme kan vokse ud af et søvnigt parcelhuskvarter.
  • Steffen Kretz førstehåndsoplevelser af en spirende anti-demokratisk understrøm.
  • Et oplæg der vil vække eftertanke hos dig og den/de kollegaer, som du tager med.

Mere om oplægget
Steffen Kretz har netop udgivet bogen Storm på vej, I bogen og i oplægget denne morgen fortæller han, hvorfor han ikke ser stormen på kongressen i Washington som afslutningen på et dramatisk kapitel i Amerikas historie - men som begyndelsen på et samfundsmæssigt opgør.

Bogen – der ligger til grund for oplægget - bygger på seks års research og rejser i USA som DRs korrespondent, og den giver svar på, hvordan Donald Trump igen kan stå med det ene ben i Det Hvide Hus selv om, at han er tiltalt for 91 overtrædelser af straffeloven.

På morgenmødet vil Steffen Kretz levende fortælle om årsagerne til, at USA i dag befinder sig på randen af opbrud og kaos – og tale om, hvad det betyder for os i Danmark, da USA i sidste ende er garant for vores sikkerhed og dermed velfærd.

Kl. 07.30-08.00 Ankomst.
Kl. 08.00-09.00 Oplæg med Steffen Kretz.

Om Steffen Kretz
Vores dygtige oplægsholder på denne morgen er uddannet journalist og kendt for sit mangeårige virke for DR, hvor han blandt andet har arbejdet som rapporter og oplæser på TV-avisen, vært på Søndagsmagasinet, styret flere debatter op til folketings- og EU-valg mv.

Steffen Kretz har siden 2017 boet i Washington som DRs korrespondent og har igennem årene rejst på kryds og tværs af USA for at møde amerikanerne, høj som lav. Steffen har udgivet i alt to bøger, hvoraf ”Storm på vej” er hans anden bog.

Anden info
Du kan risikere at være synlig for de deltagere, der ser med på livestreamingen. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til synliggørelse for de øvrige deltagere. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet, hvorefter du vil blive frameldt.

Steffen Kretz

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund