Sommerudflugt til REGAN VEST, fortrinsvis for medlemmer af seniorgruppen Aarhus

13. jun. 2024, 6.40 - 18.00
Afholdelsessted
Stedet er oplyst i arrangementsteksten
Tilmeldingsfrist
1. maj 2024
300,00 kr.
(+945,00 kr. / Ledsager)
Kun for
Seniorer
Seniorer
Udsolgt
1 3

Koldkrigsmuseet REGAN Vest, åbnede for offentligheden i februar 2023 efter at have været holdt hemmelig siden den kolde krig i 1960’erne.Her får vi en af de helt store oplevelser, når vi ”går under jorden” og ser det imponerende bunkeranlæg. I 1960’erne under den kolde krig, byggede Danmark denne atomsikre bunker i al hemmelighed.

I hold af 10 personer, vil vi blive guidet gennem alle anlæggets vigtigste rum og funktioner. Den halvanden time lange rundvisning fører os forbi regeringens situationsrum, regentens værelse, opholdsstue, kantine og meget mere. Efter rundvisningen er det muligt at se Maskinmesterboligen, der fungerede som tjenestebolig for den maskinmester der dengang stod for den tekniske drift i REGAN VEST. Boligen har siden den stod færdig haft samme funktion – familiehjem og skalkeskjul for den hemmelige bunker frem til den sidste maskinmester forlod huset i 2010. Til området er der bygget en velkomst- og udstillingsbygning, der fortæller om den kolde krig, det danske beredskab i krisesituationer, om bunkerens konstruktion og samtid.

Efter rundvisningen på REGAN Vest, står Rold Storkro klar til at tage imod os med en dejlig REGAN Vest anretning. Hvorefter vi skal på en guidet køretur med Jørgen i Rold Skov og høre om skoven, naturen og ikke mindst de mange gode historier der knytter sig til denne egn.

Til sidst finder vi et sted til kaffe og kage, inden turen går hjemad.

Denne tur er IKKE egnet for gangbesværede. HUSK gode sko, samt overtøj. Det er ikke muligt at kører selv, da noget af rundvisningen vil foregå i bussen.

Dit navn og dine kontaktoplysninger vil blive videregivet til de personer, der er ansvarlig for arrangementet, af hensyn til deres håndtering af henvendelser samt den praktiske afvikling.

Kontaktpersonen vedrørende arrangementet er Leif Pedersen, på e-mail: ritaleif@hotmail.com eller telefonnummer: 51 37 70 99.

Se ovenfor.

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund