AI versus Regel-muren i finansverdenen

It-ansatte
Åben
2 4

Vi har alle hørt om ChatGPTs teknologiske, etiske og compliancemæssige muligheder og udfordringer. Men er det slet ikke muligt at bruge ChatGPT og andre LLM støttede systemer i denne gennemregulerede branche?

Jo!

Virkelighedens verden har flere forskellige cases fra finansbranchen – og vi stiller skarpt på de læringer der allerede er gjort. Uanset om det er “banal” RoboticProcess Automation eller højt udviklet kunstig intelligens. Lad os udfordre din hverdag og begrænsninger som de grå jakkesæt fra jura eller sikkerhed kaster efter dig, når du siger AI.

Gennem fælles inspiration og dialog får du nye vinkler med hjem til dine egne udfordringer og et netværk af ligesindede som har stået i samme situation. Det stiller dig stærkere, når du skal overbevise forretningen om at tage ny teknologi i brug.

Vi ser nærmere på mulighederne og dykker ned i konkrete cases fra branchen, og kigger på den praktiske og håndgribelige virkelighed af den flyvske AI, der skræmmer en svært compliancestyret branche. Vi deler egne erfaringer og krydrer med eksempler fra forskellige dele af branchen.

Du får på dette webinar

• Indsigt i hvordan andre i branchen ER kommet forbi muren af compliance i arbejdet fra RPA til AI.
  • Et fællesskab at fortsætte den hurtigt udviklende dialog i efterfølgende. Her kan du søge hjælp, inspiration og sparring.

Uanset om forretningen ønsker at spå om fremtiden, komme i mål med den bedste businesscase eller fjerne det gentagende arbejde og give mere plads til kundeoplevelserne, så er AI en del af løsningen. Det stiller krav både til det tekniske, det sikkerhedsmæssige og det juridiske, men i høj grad også det etiske.

Forsikringsselskaber har altid baseret deres prismodeller og risici på store datamængder og dyre ressourcer der laver store regneark. Nu muliggør teknologien, at omfanget og hastigheden i bearbejdningen af data kan øges signifikant.

Dataetik gælder både den kommercielle opgørelse over et menneskes risici og værdi, men i høj grad også hvordan vi agerer på den data som vi måtte få, når kunderne melder en skade, stiller spørgsmål eller ændrer deres dækninger. Betyder det så, at vi skal have jurister, kommunikationsmedarbejdere, sikkerhedsfolk og præster siddende sammen med IT-udviklere, når det kommer til at udnytte AI i finansbranchen?

Det og flere andre vinkler danner grundlag for en inspirerende dialog om de muligheder og mangel på samme, som branchen udsættes for, når vi taler om AI.

Oplægsholder
Maria Lund-Søltoft - Stifter & CEO af ReThink-Strategy Maria har baggrund i forsikringsbranchen, hvor hun har arbejdet med forretningsudvikling, digitalisering og automatisering i krydsfeltet mellem forretning og IT i mere end 10 år. De seneste år har Maria hjulpet virksomheder med forandringer med mennesket i centrum, hvilket betyder at forandringer skabes uden en implementerings afgrund.

Anden info
Dit navn, e-mail, billede og video kan være synlig for de øvrige deltagere til arrangementet. Dit navn, mail og virksomhed kan desuden blive videregivet til underviseren, alene til brug for undervisers afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger samt synliggørelse af disse for de øvrige deltagere. Dette kan du gøre ved at sende en mail til?clu-gdpr@finansforbundet.dk?med angivelse af navnet på arrangementet, hvorefter du vil blive frameldt.

Maria Lund-Søltoft

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund