Finansforbundets regler på sociale medier

Vores profiler på sociale medier skal være rare steder at være, derfor har vi nogle få simple regler.

Alle er velkomne til at deltage i debatten, men gør det i en respektfuld og ordentlig tone. Hold dig til emnet – og lad venligst være med at slå den samme kommentar op på en stribe af opslag på samme tid.

Dine indlæg må ikke:

• Virke stødende eller chikanere andre. For eksempel på grund af deres race, køn, handicap, seksualitet eller religion
  • Reklamere for egen eller andres virksomhed, politisk parti, religiøs overbevisning eller produkt.
  • Være personangreb eller i strid med loven.

Finansforbundet forbeholder sig retten til at skjule eller slette indlæg, der strider imod reglerne. Ved gentagelser bliver du blokeret og i yderste tilfælde udelukket.

Hvis vi mistænker en profil for at være falsk, bliver den blokeret fra at kommentere. Vi går ikke i dialog om vores slettepolitik på sociale medier - send i stedet for en mail til sib@finansforbundet.dk eller jro@finansforbundet.dk.

Nej tak til sagsbehandling

Har du spørgsmål til dit medlemskab eller brug for juridisk rådgivning, skal du ringe til hovednummeret 32 96 46 00.

Finansforbundets profiler på sociale medier er bemandet af kommunikationsmedarbejdere, ikke sagsbehandlere. Vi bestræber os på at svare på spørgsmål hurtigst muligt på hverdage kl. 9-16.

Pas på dine persondata

For at værne om din datasikkerhed advarer vi mod at poste følsomme personoplysninger* på Finansforbundets profiler på sociale medier. Vi skjuler/sletter sådanne indlæg.

Vær opmærksom på, at disse beskeder kan være synlige i din ende af indbakken/Messenger, selvom Finansforbundet har slettet dem. Det vil sige, at de kan være slettet fra Finansforbundets indbakke på sociale medier, men ikke fra din. Det skal du selv sørge for at gøre.

Vær ligeledes opmærksom på, at sociale medier indsamler og bruger data om din færden på disse platforme, herunder fra Finansforbundets profiler. Vi bruger også disse data til at målrette annoncer til relevante brugere.

* Med følsomme personoplysninger mener vi informationer om race eller etnisk oprindelse, politisk, religiøs eller filosofisk overbevisning eller fagforeningsmæssigt tilhørsforhold, samt behandling af genetiske data, biometriske data med det formål entydigt at identificere en fysisk person, helbredsoplysninger eller oplysninger om en fysisk persons seksuelle forhold eller seksuelle orientering, CPR-nummer og alle oplysninger om strafbare forhold.

Relevante links

Kontakt os

Hvis du støder på en kommentar, der strider mod vores regler, er du meget velkommen til at sende en mail til sib@finansforbundet.dk eller jro@finansforbundet.dk.

Vi gør vores bedste for at følge med i kommentarerne, men dit indspark er en stor hjælp.