Menu luk

Mogens blev headhuntet som 60-årig

Mogens Krag Nissen blev headhuntet, da han var 60 år. Efter tre år i Jyske Bank er han nu vendt hjem til Nordea i en ny funktion – og kunderne er begejstrede for ham.

24. jun. 2024
4 min

”Hvis jeg havde dig her lige foran mig, ville jeg give dig et kys!”

En ældre kvinde kunne ikke holde sin begejstring tilbage, da hun havde fået Mogens Krag Nissens tålmodige hjælp til at finde vej gennem de digitale udfordringer i sine bankforretninger.

Som del af 24/7 teamet i Odense siden sidste år, har han allerede hjulpet utallige kunder telefonisk.

”Arbejdet er virkelig varierende. Det er alle aldre, der ringer ind, med mange forskellige behov – og så har jeg også glæden af særligt at tage mig af kunder, der skal vejledes i forhold til investeringer.”

(Artiklen fortsætter efter boksen)
Mogens Krag Nissen
Mogens Krag Nissen er vendt hjem til Nordea.

64-årige Mogens Krag Nissen kan hjælpe med det meste, for han har en bredt funderet erfaring at trække på.

Han har været leder, bankrådgiver og filialchef i store dele af sit arbejdsliv, og han tilbragte de første fire årtier af det i Nordea-regi. Derefter blev han headhuntet i 2020.

”På den anden side af mit 40 års jubilæum blev jeg inviteret på en kop kaffe hos en tidligere direktør i Nordea, som på det tidspunkt var i Jyske Bank. Han tilbød mig et spændende job med privatbanking-kunder.”

Mogens Krag Nissen var godt klar over, at der ikke er mange 60-årige, der står i den eksklusive situation:

”Hvis du får sådan et godt tilbud, så er det om at kende sin besøgelsestid. Alligevel var det en stor beslutning, for jeg var glad for mit arbejde i Nordea også dengang, men jeg endte med at tænkte: Nu gør jeg det.”

Hjem til Nordea

Han fik et interessant job i Jyske Bank med private banking kunder.

Efter tre år kom der imidlertid ny ledelse og situationen ændrede sig:

”Vores veje måtte skilles. Det gik stille og roligt for sig. Efter 2 uger kunne jeg allerede kontraopsige den indgåede aftale om fratrædelse, jeg ikke selv havde et ønske om.”

Snart efter kom der et opslag på den stilling, han nu sidder i.

”Jeg kendte Nordea 24/7 og fik virkelig stor lyst til jobbet. Jeg ringede på forhånd til min nuværende leder Anita Kaae Jørgensen, og hun var meget positiv og opfordrede mig til at søge. Så jeg var supermotiveret, da jeg blev kaldt til jobsamtalen.”

”Hun sagde, at de var stolte af at få mig tilbage i familien."
- Mogens Krag Nissen

Efterfølgende blev han ringet op af Anita Kaae Jørgensen. Han kunne betragte sig som ansat, med første arbejdsdag i maj sidste år:

”Hun sagde, at de var stolte af at få mig tilbage i familien. Det blev jeg meget glad for at høre - og det er faktisk som at komme hjem. Jeg har også haft fornøjelse af at møde en del af mine tidligere kolleger igen.”

De fleste kolleger er dog nye ansigter og væsentlig yngre end ham.

”Jeg kunne uden problemer være deres far, men jeg trives rigtig godt. Vi er omkring 75 medarbejdere fordelt i tre teams i huset, her er et fantastisk liv og en rigtig god stemning.”

For at nå arbejdspladsen, må Mogens Krag Nissen køre fem kvarter hver vej fra Rødekro i Sønderjylland, hvor han bor med sin hustru.

”Det er fint, jeg skal jo ikke hjem at hente børn. Jeg har også mulighed for at arbejde hjemmefra, i gennemsnit et par gange om ugen. Men jeg får energi af at være på kontoret,” siger Mogens Krag Nissen, der indgår i vagtordning mellem kl. 8-20, en gang imellem også i weekender og på helligdage.

Glade kunder og chefer

Han glædes særligt over de tilbagemeldinger, han får fra kunderne.

”Når de skriver, at de gerne vil have mig som bankrådgiver, at jeg er rar, imødekommende og har hjulpet dem godt med deres ærinde, er det virkelig tilfredsstillende for mig. Jeg føler, vi gør en forskel for mange,” siger Mogens Krag Nissen.

Ud over sin erfaring med mange forskellige kundetyper i et langt arbejdsliv, tillægger han det også betydning i forhold til sit menneskekendskab, at han på et tidspunkt var tillidsrepræsentant.

”Uddannelsen og rollen gav mig helt sikkert også noget, jeg kan bruge i mit nuværende job.”

Han måles på linje med sine kolleger løbende på sin indsats, men det er ikke noget problem for ham at skulle nå bestemte mål, KPI’er.

”Jeg har været vant til at blive målt på mit arbejde altid, og det har jeg det godt med”.

I det hele taget kan han mærke, at han kan trække på sin erfaring i mange sammenhænge.

”Mogens medbringer dagligt – ud over sin mangeårige erfaring – et fantastisk humør og inspiration for de lidt yngre generationer."
- Jesper Balslev, Deputy Head of Contact Center DK i Nordea.

Inspiration for yngre

Det samme siger Jesper Balslev, Deputy Head of Contact Center DK:

”Mogens medbringer dagligt – ud over sin mangeårige erfaring – et fantastisk humør og inspiration for de lidt yngre generationer. Og så er kunderne også meget begejstrede for ham.”

Mogens Krag Nissen har tænkt sig at blive ved med at begejstre en rum tid endnu:

”Når man har vist mig den tillid, at ansætte mig i jobbet på dette tidspunkt i mit arbejdsliv, vil jeg gerne kvittere med en indsats i en årrække. Desuden er både min kone og jeg stadig begge vældig engageret i hver vores arbejdsliv og har ikke haft behov for at sætte nogen udløbsdato på det. Mit arbejde giver mig glæde og energi.”

Mogens Krag Nissen

Som 18-årig elev i Andelsbanken, som senere blev til Unibank og derefter Nordea.

Har været leder og filialchef i store dele af sin karriere.

Fra 2020 og tre år frem ansat i Jyske Bank i Aabenraa, hvor han arbejdede med privatbanking.

Vendte tilbage til Nordea som 63-årig.

Seneste nyt