Danske Bank åbner for egenudviklet GPT-bot: Knap 20.000 ansatte får adgang
Alle ansatte hos Danske Bank kan nu bruge intern chatbot ved navn Danske GPT, der er bygget på ChatGPT.
Banker ruller chatbots ud
Danske Bank er ikke den første bank, der har indført en ny chatbot til de ansatte.
Internationalt har banker som Goldman Sachs, Morgan Stanley og J.P. Morgan kastet sig over generativ AI i jagten på øget produktivitet og automatisering.
Herhjemme åbnede Sydbank som en af de første banker op for ’Spørg om Sydbank’ 11. januar.
Den er også bygget på GPT-teknologi og fodret med tusindvis af forskellige arbejdsbeskrivelser, forretningsgange, håndbøger og produktbeskrivelser.
"Gevinsten er ikke svær at få øje på," sagde Kristian Mikkelsen, head of digital banking hos Sydbank.
"Medarbejderne kan tilgå en masse information ét sted. Informationen har jo været der før, men man har skulle finde det forskellige steder. Nu er det samlet i en chat, og man får svar på få sekunder."