Michael Budolfsen genvalgt som præsident for europæiske finansansatte

Michael Budolfsen, næstformand i Finansforbundet, er genvalgt som præsident for UNI Europa Finance, som repræsenterer ca. 1,5 mio. finansansatte på europæisk plan

24. aug. 2023

Natten til torsdag dansk tid blev Michael Budolfsen enstemmigt genvalgt som præsident for UNI Europa Finance ifm. UNI World Congress i Philadelphia. Valget gælder for en fireårig periode.

’Vi står midt i en tid, hvor de rigtigt store udfordringer omkring f.eks. klima, teknologi og reguleringsrammer for alvor kræver fælles løsninger. Det behov gælder i allerhøjeste grad også på det finansielle område, hvor et stærkt europæisk samarbejde er helt nødvendigt, når det kommer til at varetage interesser for finansansatte. Det arbejde ser jeg meget frem til at fortsætte, siger Michael Budolfsen, næstformand i Finansforbundet og altså genvalgt præsident for UNI Europa Finance.

UNI Europa Finance er en sammenslutning af fagforeningen inden for den finansielle sektor og arbejder med at varetage finansansattes interesser over for en række centrale politiske aktører som bl.a. EU-institutionerne, de europæiske arbejdsgiverorganisationer og forskellige NGO’er.

’Som finansansatte og som samfund har vi brug for en finanssektor, der agerer bæredygtigt inden for fornuftige reguleringsrammer – og som ansætter mennesker på ordentlige og anstændige vilkår. Den udfordring kommer til udtryk på forskellige måder i forskellige lande, men har også helt klare fællesnævnere. Arbejdet for anstændige og gode jobs, for bæredygtig finans og for at bevare en menneskelig kontrol i den digitale udvikling  kræver simpelthen en samlet og stærk indsats på tværs af nationale grænser’ siger Michael Budolfsen.

Michael Budolfsen træder tilbage som næstformand i Finansforbundet i slutningen af september, men fortsætter fra oktober i forbundet som Head of International Affairs.

'Arbejdet for anstændige og gode jobs, for bæredygtig finans og for at bevare en menneskelig kontrol i den digitale udvikling  kræver simpelthen en samlet og stærk indsats på tværs af nationale grænser'
- Michael Budolfsen, næstformand i Finansforbundet og præsident for UNI Europa Finance