Finans, it og tech: Tre sider af samme sag

Velkommen til et nyt, skræddersyet og helt særligt målrettet nyhedsbrev for dig, som arbejder med it på det finansielle område.

Finansforbundet åbner nu for et nyt, skræddersyet og helt særligt målrettet nyhedsbrev for dig, som arbejder med it på det finansielle område.

Det laver vi, fordi finans, it og tech i stadig højere grad smelter sammen.

Det mærker du hver dag i dit arbejde – og som forbundet for finansansatte ser vi selvfølgelig også it og tech som helt integrerede størrelser i vores virkelighed. Både når det kommer til medlemstilbud, kurser, kompetenceudvikling og politisk engagement omkring digitaliseringens og teknologiens indvirkning på vores (arbejds)liv. Fordi sådan er virkeligheden på det finansielle område.

Massere af særlige it-tilbud på hylderne

Af samme årsag har vi længe haft en masse særlige it-tilbud på hylderne, som jeg håber, at du har benyttet dig af – hvis ikke, vil jeg bestemt opfordre til at tage et kig på vores kurser og arrangementer målrettet it og tech, hvor der helt sikkert også er noget for dig.

Det er også derfor, at vi længe har interesseret os indgående for udviklingen af fintech og hele samarbejdsfladen mellem den etablerede finanssektor og det teknologidrevne startupmiljø, som vi via vores engagement i Copenhagen Fintech også har været med til at skabe fundamentet for i Danmark.

Fordi vi ser et potentiale, tror på og arbejder for nye jobs i krydsfeltet mellem finans og teknologi.

Og det er også fordi, at sammensmeltningen tager til, at vi politisk arbejder målrettet med et område som dataetik og sætter fokus på de etiske aspekter af digitaliseringen og eksplosionen i mængden af aflejrede data overalt – også i forholdet mellem os og din arbejdsgiver. Og i øvrigt helt uanset dit specifikke arbejdsområde.

For finanssektoren er en af de mest gennemdigitaliserede i vores samfund, og finans, it og tech hænger uløseligt sammen. AI, machine learning og web 3.0 kommer kun til at forstærke det billede.

Og det styrker vi nu vores fokus yderligere på.

Håndplukket til dig og dine behov

Derfor samler vi nu relevant stof til dig, der arbejder lige i det krydsfelt blandt andet via en nyt, fast nyhedsmail, som jeg håber, at du får glæde af.

Her kan du finde forskelligt indhold, som er håndplukket til dig og dine behov. Det håber vi, at du finder interessant og inspirerede. Og måske også bliver en lille smule klogere af.

Det er i al fald vores ambition. Jeg håber, at du vil følge med og bruge vores indhold og tilbud. Og meget gerne minde din kollega om det samme.

God fornøjelse!

Sådan får du nyhedsbrevet Finans it- og tech

For at modtage det nye nyhedsbrev Finans it- og tech skal du opdatere din jobfunktion til it-arbejde (drift eller udvikling) under personlige oplysninger på Mit Forbund.

Finans it- og tech udkommer hver anden uge, og det er her, vi kommer til at præsentere dig for et udpluk af interessante artikler, klummer og gode og relevante tilbud inden for it- og tech-området.

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, er du meget velkommen til at skrive direkte til it- og tech-journalist Alexander Haslund på axh@finansforbundet.dk

IT-ansatte

Finansforbundet er også for dig, der arbejder med it i den finansielle sektor. Du får adgang til nogle af Danmarks bedste it-kurser, arrangementer, netværk og nyheder om finans-it, tech og digitalisering.