Bankrådgivere hyldes på Facebook: ”Det betyder meget”

I en gruppe med næsten 47.000 medlemmer uddeles der roser til bankrådgivere rundt om i landet. Og det betyder meget, lyder det fra en af dem, der har fået flotte ord fra kunderne med på vejen.

11. sep. 2023
Ros er noget, der motiverer i hverdagen, fortæller Kenneth Møller, der er afdelingsdirektør Nordjyske Bank i Nørresundby.

Bankrådgivere, der ”går den ekstra mil”, ”smider alt hvad de har i hænderne for at hjælpe” og som leverer ”fuldstændig vanvittig god service”.

Det er bare nogle af kommentarerne på et opslag i Facebook-gruppen ”Debat om Bank & Realkreditlån”, der har mere end 46.600 medlemmer og beskriver sig selv som ”Danmarks største og mest aktive netværk for boligejere”.

Her debatterer medlemmerne alt fra renter, typer af lån og fordele og ulemper ved et bankskifte. Men i det pågældende opslag opfordrer administratoren medlemmerne af gruppen til at uddele ros til en bankrådgiver, de er glade for. Og det har fået 132 til tasterne med hyldester til deres bankrådgiver.

Gør det sjovere at gå på arbejde

Og det betyder meget, når kunderne sætter sig til tasterne og finder de rosende gloser frem.

Det fortæller Kenneth Møller, der har været rådgiver siden 2012 og i dag er afdelingsdirektør i Nordjyske Bank i Nørresundby, hvor han også fortsat rådgiver kunder.

Han bliver af en kunde i Facebook-opslaget beskrevet som en ”fantastisk fyr, der giver god sparring, og som har været der hele vejen for mig.”

Og ros er noget, der motiverer i hverdagen, forklarer Kenneth Møller.

”Hvis kunderne er glade, så bliver det automatisk sjovere at gå på arbejde, og det motiverer helt vildt,” siger han.

(Artiklen fortsætter efter boksen)
”Hvis kunderne er glade, så bliver det automatisk sjovere at gå på arbejde, og det motiverer helt vildt.”
- Kenneth Møller, er afdelingsdirektør i Nordjyske Bank i Nørresundby

En dårlig oplevelse har bedre nyhedsværdi

I opslaget beskriver kunderne blandt andet bankrådgivere, der leverer ”sublim service”, ”sætter en ære i personlig kundekontakt” og er ”professionelle”, ”pålidelige” og ”respektfulde”.

Og det overrasker ikke Kenneth Møller, at der er så mange, der har noget godt at sige om deres bankrådgiver.

I hans optik er der langt flere, der har en god relation til deres bankrådgivere, end hvad man umiddelbart hører. For når man ved middagsselskaber taler om bank og renter med sidemanden, vil det måske ofte være de negative historier, der fylder.

”Sådan er danskere, og sådan er jeg også selv. Men jeg tror, at der er mange mennesker, der er kunder i en bank, hvor de er rigtig glade for banken, men specielt for rådgiveren. Der er bare bedre nyhedsværdi i at fortælle en dårlig historie end en god,” konstaterer Kenneth Møller.

Han peger på, at de i hans bank kan se, at nye kunder ofte kommer til, når de er blevet henvist af venner eller familie, der allerede er kunder i banken.

”Og de anbefaler os jo kun til deres nærmeste venner og familie, hvis de er tilfredse med vores rådgivning,” siger han.