Tilfredse boligejere: Vi har fået god rådgivning i banken

Et stort flertal af boligejere er glade for den rådgivning, de har fået i banken i forbindelse med omlægning af deres realkreditlån, viser ny undersøgelse.

Der er mange spørgsmål at tage stilling til, når man som boligejer skal beslutte, om boliglånet skal omlægges eller ej. Og her spiller bankrådgiveren en vigtig rolle, når fordele og ulemper skal vejes op imod hinanden.

Og næsten ni ud af ti boligejere er meget tilfredse eller tilfredse med den rådgivning, som de har fået ved omlægningen af deres lån.

Det viser en ny Epinion-undersøgelse foretaget for Finans Danmark i september, skriver interesseorganisationen i en pressemeddelelse.

Der har generelt været en stor interesse for at omlægge lån blandt de danske boligejere i 2022. Foto: Canva

”Når man som boligejer vælger at omlægge sit lån, kan det have stor betydning for den enkeltes fremtidige privatøkonomi. Derfor er det også en virkelig god nyhed, at langt størstedelen af boligejerne er tilfredse med den rådgivning, de har fået fra deres bank i forbindelse med omlægning af lån,” siger viceadministrerende direktør i Finans Danmark Ane Arnth Jensen.

Der har generelt været en stor interesse for at omlægge lån blandt de danske boligejere i 2022. De hentede i september 18.213 lånetilbud til omlægninger og tillægslån, mens der til sammenligning gennemsnitlig er blevet givet 17.414 om måneden i løbet af årets første otte måneder.