Menu luk

Banker rykker frem på popularitetsliste

Mobilepay er Danmarks stærkeste varemærke målt på det overordnede image, mens Danske Bank er det brand, der har haft den største fremgang i 2022.

16. nov 2022
2 min
Af Freja Thorbech
fth@finansforbundet.dk

Mobilepay overhaler Rema 1000 på årets liste over Danmarks mest populære brand.

Supermarkedskæden har ellers i flere år toppet listen, som udarbejdes af analysebureauet YouGov på baggrund af en række parametre som kvalitet, generelt indtryk, værdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshed.

Danske Bank har dog mere at glæde sig over end at bankens mobile betalingsløsning topper listen.

Bankens eget brand ligger nemlig øverst på årets højdespringerliste.

På trods af flere møgsager de senere år har banken forbedret sin image-score med 6,4 point fra -17,4 til -11,0. Danske Bank har altså stadigvæk en negativ image-score, men kan glæde sig over en udvikling i den rigtige retning.

”Danske Banks forbedrede image-score hænger blandt andet sammen med at banken bliver vurderet højere på kvaliteten af de produkter og services banken tilbyder, og så har Danske Bank fået mindre negativ omtale i år,” skriver YouGov i en pressemeddelelse.

Også Nordea er på top ti over de brands, der har forbedret sig mest det seneste år. Banken ligger nummer seks på årets højdespringerliste, mens den digitale bankapp Lunar ligger nummer ti på samme liste.